رشت - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به افزون بر یک متر رسیده است.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی گیلان به بیش از یک متر رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ،محمدرضا نازک کار افزود: میزان بارش برف در آبی نام سیاهکل به یک متر و ۳۰ سانتیمتر رسیده؛ همچنین در مسیرهای کلیشم و ویه رودبار یک متر، دیلمان بین ۹۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر، اسالم - خلخال ۹۰ سانتیمتر، پونل - خلخال ۸۰ - ۹۰ سانتیمتر، حشمت آباد رودبار ۸۰ سانتیمتر، لات محله رودسر بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر، اشکورات رودسر و امام زاده ابراهیم بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر، ماسوله بین ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و صومعه سرا و ماسال در حد سفیدپوش گزارش شده ست.

وی به باز بودن راه ها نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر تمامی راه های اصلی گیلان به غیر از محور پونل - خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده و محور قزوین به رشت، باز است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه پرفشار در منطقه است که بر این اساس ابرناکی، مه آلود بودن هوا، کاهش دما، ارتفاعات (کولاک برف) و دامنه ها بارش برف، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید / خیلی شدید) تا اواسط هفته جاری مورد انتظار است.

مردم می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های گیلان با سامانه ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ با پیش شماره ۰۱۳ تماس بگیرند.

۴۸۲ راهدار در قالب ۴۱ گروه راهداری و تعداد ۲۷۴ دستگاه ماشین‌ آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک آماده مقابله با بحران برف در استان هستند. گیلان هشت هزار و ۸۹۸ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۵۶ کیلومتر راه اصلی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.