بجنورد-اولین نشست خبری کمیته های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی با حضور اصحاب خبر و رسانه در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

اولین نشست خبری کمیته های دهه فجر خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در این نشست مسئولین و نمایندگان کمیته های تخصصی ستاد به ارئه برنامه های شاخص کمیته پرداختند.

برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن وجشنواره قرآنی در ایام دهه فجر امسال

ر این نشست حجت الاسلام بابامحمدایزانلو از برگزاری بیش از ۱۵۸۴ برنامه در ایام ا... دهه مبارک فجر خبرداد.

جانشین کمیته قرآن  و تشکل های مذهبی و دینی تبلیغات اسلامی  خراسان شمالی محافل دینی،رهبری آگاه و مقتدر و عالم  و جمهوریت و مردمی بودن انقلاب را سه عامل مهم در شکل گیری انقلاب عنوان کرد.

وی از ۴۰ برنامه محوری توسط دو  کمیته قرآنی و تشکل های دینی در مرکز استان و شهرستان ها خبر داد و گفت:هزار و ۵۸۴ برنامه عمومی نیز توسط این دو کمیته در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: از این تعداد برنامه فقط ۱۵۷ برنامه در یک شب توسط روحانیون مستقر در سطح استان برگزار می شود.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی انقلاب اسلامی ،منزلت زن و تحکیم بنیاد خانواده،نشست آموزشی اساتید و گفتمان دینی را از جمله برنامه های این دو کمیته در ایام دهه فجر استان اعلام کرد.

وی برگزاری همایش تخصصی حافظان قرآن ومحفل قرآنی در سطح استان را از مهمترین برنامه های کمیته قرآنی و تشکل های دینی اعلام کرد و گفت:همچنین در این ایام بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن و جشنواره قرآنی در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ایزانلو تجلیل از فعالان فرهنگی در حوزه دین شامل مبلغین و تشکل های دینی  در سطح استان،برگزاری نشست های گفتمان باحضور مبلغین غیر ایرانی،جلسه هم اندیشی با فعالان قرآنی ،نشست جمعیت بانوان فرهیخته و.... را از دیگر برنامه ایام دهه فجر این دو کمیته برشمرد.

وی از افتتاح ۲ خانه عالم و دو خانه قرآنی در ایام دهه فجر امسال خبر داد وگفت:در این ایام ۲ خانه عالم در روستای محمدعلی پهلوان و گلستان شهر بجنورد و دو خانه قرآنی در روستای گریوان و میان زو افتتاح خواهد شد.

برگزاری مراسم ده شب- ده مسجد در مرکز و تمامی شهرستانها

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی نیز در جمع خبرنگاران، از برگزاری برنامه محوری ۱۰ شب ۱۰ مسجد خبر داد و گفتاین برنامه علاوه بر مرکز خراسان شمالی در مراکز هفت شهرستان و سه شهر با حضور مسئولان اجرایی استان برگزار خواهد شد.

هاشم شیرازیان، شعار کمیته مساجد را «مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی» نام برد و بر بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در این ایام تأکید کرد و با اشاره به فلسفه برگزاری برنامه فرهنگی «۱۰ شب ۱۰ مسجد» اظهارداشت: هدف ما از اجرای این برنامه ها حضور مسئولان در جمع صمیمی مردم به ویژه در حاشیه شهرهاست تا مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده و راهکارهای حل مشکلات عملیاتی شود.

وی مساجد میزبان اجرای این طرح را مسجد امام حسن عسکری (خیابان امام خمینی غربی)، مسجد صاحب الزمان (منطقه حصارشیرعلی)، مسجد بقیه الله (شهرک فرهنگیان)، مسجد صاحب الزمان (کوی امام هادی)، مسجد محمد رسول الله (ویژه اهل تسنن)، مسجد امام رضا (میدان آزادگان)، مسجد جوادالائمه (کوی امام رضا)، مسجد امام رضا (شهرک گلستان) و مسجد انقلاب مرکز شهر معرفی کرد.

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام بهمن، اظهارداشت: به همین مناسبت و در راستای حفظ کرامت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، برنامه های گرامیداشت دهه فجر از شب یازدهم بهمن ماه و به صورت ویژه و مناسبتی ایام فاطمیه در محل حسینیه شهدا با سخنرانی «حجت الاسلام طباطبایی» معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی و شب دوازدهم بهمن ماه در امامزاده سیدعباس علیه السلام (خیابان معصوم زاده) با سخنرانی «حجت الاسلام خادمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار می شود و در شب های بعد جشن های انقلاب را خواهیم داشت.

اکران ۱۴ فیلم جشنواره فیلم فجر

حسین فرخنده؛ رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان نیز با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب در عرصه فرهنگی، گفت: در دهه ۵۰ تصور بر این بود که گفتمان مسلط در عرصه‌های مختلف گفتمان شرق و غرب است اما امام (ره) گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کردند.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان‌شمالی با اشاره به شعار آزادی انقلاب که قطعاً پیش‌زمینه آن آگاهی است، افزود: با توجه به اینکه جامعه آگاه آزاد است در این ۴۰ سال گذشته از دوران انقلاب، دستاوردهای فراوانی در افزایش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و تحقیقی و استفاده ازنظر افراد تحصیل‌کرده داشته‌ایم که باعث شده سطح آگاهی جامعه به‌صورت مطلوب افزایش پیدا کند.

وی همچنین افزایش حق انتخاب و حق مشارکت مردم در فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در عرصه‌های مختلف را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

فرخنده به برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر اشاره و تصریح کرد: درمجموع فعالیت‌های این کمیته در ایام دهه مبارک فجر شامل ۵۰ عنوان برنامه است که برنامه‌های زیرمجموعه بسیاری را شامل می‌شود.

وی از برگزاری هم‌زمان جشنواره فیلم فجر در استان با اکران ۱۴ فیلم و دو فیلم کودک و نوجوان است خبر داد که جزییات آن‌ها تا پایان وقت امروز اعلام می‌شود و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی بجنورد نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری شب‌شعر انقلاب با حضور شاعران استان در گرمه، نشست‌های هنری و ادبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب، پوشش عکاسی از راهپیمایی و نقد فیلم‌های مرتبط با انقلاب، کارگاه خوشنویسی و نمایش‌های خیابانی، همایش تجلیل از دانش آموزان دوران انقلاب، نقد شعر انقلاب و خاطره گویی انقلاب و نیز هم‌اندیشی هنرمندان با موضوع دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز بهره‌برداری از ۴ کتابخانه بیدک، خرق، قلعه جق و چناران هرکدام بقا اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان و مجموعاً به مبلغ ۴۸۰ میلیون اعتبار، یادآور شد: نشست کتاب‌خوان نیز با موضوع دهه فجر و ویترین کتاب‌های دهه فجر و انقلاب و برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی، زنگ انقلاب و انس با قرآن و کارگاه‌های آموزشی عکاسی و نمایش رادیویی و جشن کاروان انقلاب نیز در این ایام برگزار می‌شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک چندین مستند با عناوین انقلاب و مسجد انقلاب وزندگی آیت‌الله مهمان‌نواز پخش و جشن غنچه‌های انقلاب و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و پاتوق فیلم انقلاب و نمایشگاه عکس انقلاب در مجتمع‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی محوریت تمام برنامه‌ها را با استفاده از مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: این برنامه‌ها بیشتر توسط هنرمندان و جامعه هنری ترتیب شده‌اند به‌طوری‌که در انجمن‌های فرهنگی و کانون‌های مساجد سعی بر این است که با مشارکت و برنامه‌ریزی لازم برای ارتقا کیفی و کمی آن‌ها صورت گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان‌شمالی در رابطه با شعار امسال این کمیته در برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز تصریح کرد: که شعار زیاد داده‌ایم سعی می‌کنیم بیشتر عمل‌کننده باشیم.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ورزشگاه 

رئیس کمیته ورزش و جوانان استان در این نشست اظهار داشت: ورزشگاه ۶ هزارنفری ۱۹ مهر بجنورد بعد از سال‌ها تعطیلی به دلیل عدم تأمین اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.

مسئول کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه تا به امروز، افزود: درمجموع تاکنون با اختصاص این ۱۰ میلیارد تومان به این ورزشگاه ۲۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته که با توجه به نیاز این پروژه به ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ۱۲ میلیارد تومان دیگر موردنیاز است.

وی همچنین از افتتاح ۱۹ پروژه ورزشی تا پایان هفته دولت سال آینده بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته در استان خبر داد و گفت: از ۱۴ میلیارد تومان برای قانون ۲۷ صدم درصد ارزش‌افزوده تاکنون ۳.۲۷۰ میلیارد تومان جذب‌شده است.

بهادری در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در سطح استان به مناسبت این ایام، خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت گرامیداشت این ایام برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ازجمله این برنامه‌ها را برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در تاریخ ۲۰ بهمن به‌صورت پخش مستقیم از شبکه ۳ سیما، برگزاری جشن انقلاب با حضور هنرمندان کشوری و دعوت از جامعه بزرگ ورزشی و جشنواره ازدواج و اختتامیه المپیاد همگانی، مسابقات کشوری کشتی پهلوانی مرزبانی ناجا و جشنواره‌های ورزشی بومی و محلی در دهستان‌ها اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین افتتاح سالن وزنه‌برداری استان در محل مجموعه ورزشی تختی بجنورد، افتتاح خانه جوان بااعتبار یک میلیارد تومان در بجنورد و افتتاح سالن ورزشی روستای دهنه اجاق را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

بهادری در رابطه با دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های تدوین‌شده در این حوزه نیز بابیان اینکه فعال شدن ورزش و شادی و نشاط از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: این اداره کل از دستگاه‌های است که می‌تواند در این حوزه فعالیت فراگیر داشته و از آسیب‌های جامع جلوگیری کند و در بحث‌های مختلف اخلاقی و سلامتی و خانواده‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

افتتاح پارک مادر و کودک 

ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان خراسان شمالی و مسئول کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان به نقش پررنگ  زنان  در دهه های انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد:در دهه چهارم انقلاب نیز شاهد حضور  زنان در عرصه های مختلف اجتماعی،فرهنگی و سیاسی کشور هستیم چرا که زنان تاکنون توانسته اند در توسعه نقش پررنگی ایفا کنند.

وی از افتتاح پارک مادر و کودک در بجنورد  و افتتاح ۲ پارک بانوان در شهرستان شیروان و مانه وسملقان در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در همین ایام یک پارک بانوان نیز در شهرستان اسفراین کلنگ زنی خواهد شد که ظرف سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یغمایی از برگزاری ۹ همایش محوری ویژه بانوان در سطح استان طی ایام دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵ همایش در بجنورد و مابقی در شهرستان های استان اسفراین،شیروان،جاجرم و غلامان برگزار می شود.

وی از برگزاری همایشی تحت عنوان آموزش در راستای پیشگیری از سرطان خاص بانوان در تمام شهرستان های استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: طی این ایام ۵ مرکز اشتغال برای زنان بی سرپرست  افتتاح خواهد شد.

وی مجموع برنامه های کمیته بانوان در دهه فجر امسال را بیش از ۹۰ برنامه اعلام کرد  و از دیگر برنامه های این کمیته در دهه فجر امسال را برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان،تقدیر از زنان نمونه استان در عرصه های مختلف و برگزاری جشنواره توانمندی زنان در ۳ شهرستان و....ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.