گناباد-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت: هم‌اکنون ۴۵۰پرستار در دانشگاه علوم پزشکی گناباد خدمت ارائه می‌کنند.

۴۵۰ پرستار در دانشگاه علوم پزشکی گناباد خدمت می کنند

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر جلیل مشاری در  مراسم  تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان که در تالار شهید دکتر چمران دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد با بیان اینکه فقط یک پرستار می‌تواند سختی‌های کار پرستاران را به درستی درک کند، گفت: پرستاری تلفیقی از علم، دانش و تجربه در کنار داشتن ویژگی‌هایی همچون ایثار، عاطفه، ازخودگذشتگی، درک صحیح از شرایط و تصمیم‌گیری منطقی است.

وی از پرستاران به عنوان جمعی از فعال‌ترین و مهمترین نیروهای عرصه سلامت یاد کرد و افزود: پرستاران از جمله حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت هستند که در راستای حفظ سلامتی جامعه ایثارگرانه تلاش می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه به تشریح اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء پرستاری در چند سال گذشته اشاره و ابراز کرد: صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران یکی از اهداف کمی برنامه عملیاتی معاونت پرستاری است.

دکتر مشاری، توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پرستاری برشمرد و تصریح کرد: تا کنون دو مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری در منزل در شهرستان گناباد مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این موسسات می‌تواند ضمن افزایش بهره‌وری، از ماندگاری غیرضرور بیمار در بیمارستان و در نتیجه اشغال تخت و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

دکتر مشاری، مطالبات پرستاری را یکی از مسائل مهم عنوان و تاکید کرد: رئیس و مجموعه مدیریتی دانشگاه به دنبال پرداخت مطالبات پرستاران و کادر درمانی هستند و در همین راستا دکتر باذلی ریاست دانشگاه هفته گذشته، دیداری با مقام عالی وزارت داشتند که امیدواریم بزودی بتوانیم بخشی از مطالبات پرسنل بیمارستان را پرداخت نماییم.

دراین مراسم از محمد اسماعیلی کارشناس پرستاری شاغل در بیمارستان علامه بهلول گنابادی که امسال به عنوان پرستار نمونه کشوری هم انتخاب شده بود، تجلیل شد.

همچنین از خانم‌ها و آقایان مرضیه کمالی رهنی، محمد شجاعی، مهدی نوری، صالح صالح نیا، حمیده‌السادات مقدم قدیری جلالی، بتول غیاثی، معصومه پاکدل، فاطمه لطفی حسین آباد، مهناز آذری، عزت رضی‌زاده، فاطمه معمار و میترا کاخکی از پرستاران شاغل در بیمارستان علامه بهلول گنابادی به عنوان پرستاران نمونه در سال۹۶ قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.