منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در عملیات پاکسازی حومه جنوبی حلب و شکست تازه‌ترین حمله گروه‌های تروریستی در محور حرستا خبر دادند.

شکست تازه‌ترین یورش تروریست‌ها به «حرستا» و ادامه پیشروی ارتش در حومه «حلب»

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه دقایقی پیش حمله گروه‌های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام و فیلق الرحمن به مواضع ارتش در اطراف اداره تره‌بار شهر «حرستا» در غوطه شرقی دمشق را دفع کردند. این حمله پس از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده توسط یک تروریست انتحاری در این محور صورت گرفته بود.

بر اساس این گزارش، درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در محور حرستا جریان دارد و نیروی هوایی و توپخانه  ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها و تحرکاتشان را در این منطقه هدف قرار می‌دهند، این گروه‌ها از شرایط آب و هوایی و مه شدید در حملات خود سوء‌ استفاده کردند ولی در ایجاد هرگونه رخنه یا پیشروی به سمت مواضع ارتش ناکام ماندند.

از سوی دیگر یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان خود کمین محکمی در مسیر یک گروه مسلح وابسته به باند تروریستی جیش‌الاسلام در ورودی شهرک حزرما در عمق غوطه شرقی ایجاد کردند که به کشته شدن هفت فرد مسلح و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر منجر شد.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش،‌تپه الوز در حومه جنوبی حلب را پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره آزاد کردند و همچنان به عملیات خود در این محور ادامه می‌دهند.

خبر دیگر اینکه پنج نفر از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در پی حمله جنگنده‌های روسی به  مقر عملیاتی آنها در شمال روستای تل‌علوش در نزدیکی فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه جنوبی ادلب به هلاکت رسیدند که از جمله این سرکردگان می‌توان به ابوعبیده الاقصی، ابومصعب السوری و ابوعبدالله ترمانین اشاره کرد که از سرکردگان باند تحریرالشام(جبهه النصره) بودند.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.