زاهدان- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل طرح‌های بزرگ آبرسانی از دو سد پیشین و زیردان در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۶۸ هزار نفر از روستاییان به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند.

اتصال ۱۶۸ هزار نفر از روستاییان بلوچستان به شبکه آبرسانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب فاضلاب روستایی،عبدالاحد ریگی  با اشاره به پایین بودن شاخصه دسترسی به آب بهداشتی و آشامیدنی در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان و به‌ویژه در شهرستان‌های چابهار و سرباز فاقد شبکه آبرسانی هستند و توسط تانکر و به‌صورت سقایی آبرسانی می‌شوند.

وی افزود: به‌منظور بالا بردن شاخصه دسترسی به آب بهداشتی و آشامیدنی در روستاهای جنوب استان دو طرح بزرگ آبرسانی از دو سد بزرگ جنوب استان در حال انجام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح اول، آبرسانی به ۷۱ هزار نفر در ۲۶۱ روستای شهرستان چابهار و قصرقند از سد ۲۰۷ میلیون مترمکعبی زیردان است که از سال ۸۴ آغاز شده و هم‌اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون برای این طرح بیش از صد میلیارد تومان هزینه شده و حدود صد میلیارد تومان دیگر برای بهره‌برداری از آن اعتبار لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.