کرج- استاندار البرز با تاکید براینکه نگاه محدودی برای صادرات تولیدات استان به کشورهای مختلف نداریم از برگزاری نمایشگاه صادراتی البرز در ارمنستان خبر داد.

ارمنستان میزبان نمایشگاه صادراتی البرز می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی عصر امروز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: ارمنستان کشوری است که در طول ۳۹ سال و بعد از انقلاب اسلامی در شرایط خاص ارتباطات خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و حضور سفیر ایران در جمهوری ارمنستان نیز بستری برای توسعه صادرات تولیدات داخلی است.

وی با تاکید بر تقویت زیر ساخت های حوزه صادرات در استان افزود: اتاق بازرگانی و دیگر اتاق های اقتصادی استان موظف اند شرایطی را فراهم کنند تا زمینه تجارت در سایر کشورهای حوزه قفقاز ، آسیای میانه، آسیای دور و اروپا نیز ایجاد گردد و در این زمینه نگاه محدودی برای صادرات در یک کشور خاص را نداریم.

استاندار با اشاره به اینکه کارهای خوبی در این زمینه طی سال های گذشته انجام شده و در حال پیگیری است گفت: برگزاری این نمایشگاه توسط بخش خصوصی برگزار می شود و هیچ اجباری هم برای حضور صادرکنندگان وجود ندارد البته دولت نیز شرایط حضور گسترده را فراهم می سازد تا با کمترین هزینه ممکن این نمایشگاه برگزار شود.

وی ادامه داد: اولویت برای شرکت صادرکنندگان در غرفه های این نمایشگاه نیز با صادرکنندگان البرزی است و بعد از تکمیل ظرفیت از سایر نقاط امکان حضور دارند.

نجفی افزود: دستگاه های نظارتی وسازمان صنایع نیز فعال خواهند بود و فعالیت ها و اقدامات را رصد و نظارت می کنند.

استاندار البرز گفت: امروز فرآیند تولید در همه جای دنیا حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مشی صادراتی است و اگر اینگونه نباشد  آن تولید در طولانی مدت پایدار نخواهد بود، بنابراین باید کمک کنیم تا این تدبیر نیز ایجاد شود.

استاندار در رابطه با تقویت زیرساخت های صادرات صنعت فرش نیز گفت: صنعت فرش دستبافت در سال های تحریم با تصاحب بازار بین المللی توسط کشورهای چین و...کمی تضعیف شد که برنامه داریم تا صادرکنندگان این بخش نیز مورد حمایت قرار گیرند.

نجفی در رابطه با راه اندازی سایت نمایشگاهی استان نیز گفت: ظرف مدت ۱۰ روز آتی زیرساخت های مورد نیاز و تکمیل سهم سرمایه گذاران صورت گیرد.

تشکیل کمیته بررسی نرخ برخی از تعرفه های گمرکی کالاها،پیش بینی بسته حمایت از صادرات و مشوق های صادراتی و ثبتی، توسعه شرکت های ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی،عودت ارزش افزوده صادرات در ضابطه مندی مشخص از محورهای این نشست بشمار می رفت.

‌در این کارگروه همچنین اعلام شد که نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی توسط استان البرز از سیزدهم لغایت شانزدهم اردیبهشت ماه ۹۷ به میزبانی کشور ارمنستان برگزار خواهد شد.

شناسایی بازارهای هدف برای صادرات با برپایی این نمایشگاه و ارز آوری برای کشورمان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.

قرار است در این نمایشگاه، تولیدات استان البرز متشکل از صنایع غذایی، ساختمانی، دارویی و پزشکی و... به جمهوری ارمنستان و حوزه ارواسیا عرضه و به فروش می رسد.تراز مثبت تجاری البرز و ارمنستان امتیازی است که باب مراودات تجاری و اقتصادی را توسعه خواهد بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.