قزوین_ مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: لپه و عدس بسته بندی با نشان استاندارد جعلی از سطح بازار قزوین جمع آوری شد.

 توقیف وجمع آوری حبوبات با نشان جعلی استاندارد

محمود رضا طاهری در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد، در بازرسی از واحدهای صنفی استان قزوین در هفته نخست بهمن ماه سال جاری، محصول عدس و لپه بسته بندی شده با نام تجاری ماه دانه قزوین مشاهده و با بررسی به عمل آمده محرز شد که این واحد تولیدی اقدام به جعل نشان استاندارد روی محصولات مذکور کرده است.

وی افزود: مطابق قانون، ضمن توقیف وجمع آوری این محصولات از بازار، واحد متخلف به محاکم قضایی معرفی شد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: به همشهریان توصیه می شود به منظور اطمینان از صحت پروانه کاربرد علامت استاندارد، کد ده رقمی درج شده در زیر علامت را به سامانه ۱۰۰۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرتی مراتب را  به این اداره کل اطلاع دهند.

طاهری به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز اشاره و اضافه کرد: ۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، ۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۱ گواهی تأیید نوع موتورسیکلت در دی ماه سال جاری صادر شده است.

وی اضافه کرد: در کمیته های علائم  برگزار شده در  دی ماه سال جاری، با صدور  ۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده شیر دستی رادیاتور در صنعت مکانیک، چای سیاه معطر در صنعت غذایی و پارچه فاستونی در صنعت نساجی موافقت شد.

مدیر کل استاندارد استان قزوین یادآور شد: صدور  ۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های دندان مصنوعی در صنعت مهندسی پزشکی، سنگدانه ریز در صنعت ساختمان، قند کله شکسته در صنعت غذایی، مایع ظرفشویی، روغن موتور و روغن دنده در صنعت شیمیایی و فیلتر هوای خودرو و یک گواهی تأیید نوع موتورسیکلت در صنعت خودرو و نیرومحرکه به تأیید اعضای کمیته رسید که در کمیته های علائم برگزار شده، نمایندگان اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و کارشناسان مرتبط هر صنعت حضور داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.