اصفهان- رییس پلیس راهور استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به اینکه آمارها نشان می دهد تلفات ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در اصفهان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است، می توان اذعان کرد که موتورسواران اصفهانی رتبه اول مرگ و میر را در کشور دارند.

موتورسواران اصفهانی دارنده رتبه اول مرگ و میر در کشور

سرهنگ رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارکرد: بیش از ۵۰ درصد جان باختگان در تصادفات رانندگی استان اصفهان موتور سواران هستند.

وی با اشاره به علت افزایش آمار تصادفات موتورسیکلت ها در اصفهان، گفت: بین وقوع تصادفات و تخلفات رانندگی ارتباط مستقیم وجود دارد، در واقع هر چه میزان تخلفات افزایش پیدا کند، آمار تصادفات نیز روند صعودی پیدا می کند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: متأسفانه علیرغم تمام اقدامات ترافیکی انجام شده در شهر و استان اصفهان، در بخش موتورسیکلت سواران همچنان دچار چالش جدی هستیم، به طوری که تلفات ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در اصفهان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری علیرغم کاهش آمار تصادفات در استان اصفهان، اما در بخش موتورسیکلت سواران باید اعلام کنم که بیش از ۵۰ درصد جان باختگان در تصادفات رانندگی شهر و استان اصفهان موتورسیکلت سواران هستند.

سرهنگ رضایی در پاسخ به این سؤال که برای کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران چه تدبیری باید اندیشیده شود،  گفت: اولین و مهمترین رکن پیشگیری این است که همه نهادها و دستگاهها و به خصوص مردم در یک مشارکت اجتماعی باید پایبند به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شوند؛ اگر راکب موتورسیکلت تخلف نکند و از چراغ قرمز عبور نکند تصادفی اتفاق نمی افتد.

وی افزود: همین چند روز پیش بود که فرزند ۴ ساله یک موتورسیکلت سوار به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی در یک سانحه رانندگی در خیابان ملک شهر اصفهان جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه توجه به آگاه سازی و فرهنگسازی را بسیار مهم دانست و گفت: اقدامات انجام شده پلیس راهور تاکنون زیاد بوده اما باید برنامه جدی تری نسبت به رفع این چالش اساسی که شهر و استان اصفهان را تهدید می کند، داشته باشیم.

وی افزود: خانواده ها باید دغدغه بیشتری داشته باشد و اجازه ندهند با رفتار مخاطره آمیز، جان خود و اعضای خانواده شان را به خطر بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.