شهرکرد-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند خرید و فروش اشیای تاریخی در شهرستان لردگان خبر داد.

باند خرید و فروش اشیاء تاریخی  دستگیر شدند

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان، بهمن عسگری سوادجانی با  اعلام این خبر افزود: پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی ، فرماندهی یگان حفاظت استان از طریق نفوذ مخبر در داخل باند و هماهنگی با مقام قضایی و پلیس آگاهی شهرستان لردگان در یک عملیات مشترک موفق به دستگیری ۳ متهم قبل از هرگونه اقدام و معامله در محل شد .

وی اظهار داشت : همچنین در این رابطه با توجه به گزارش مخبر مبنی بر اینکه تعداد بیشتر اشیاء ، مجدداً پس از کسب دستور قضایی و در یک هماهنگی پلیسی بین دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان، ۳ نفر متهم به همراه ۷ شیء تاریخی دیگر در شهر اصفهان دستگیر و به استان بازگردانده شد .

عسگری سوادجانی خاطرنشان کرد: در این عملیات جمعاً تعداد ۶ متهم دستگیر و ۱۷ شیء تاریخی کشف و ضبط شد که پس از کارشناسی به عمل آمده تعداد ۱۲ شیء اصلی و مابقی بدل تشخیص داده شد .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان یادآور شد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روز با شماره های ۳۳۳۴۲۹۱۲ و ۳۳۳۳۵۱۵۸ تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.