بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: : همزمان با دهه مبارک فجر ۱۴ پروژه آبرسانی به روستاهای هفت شهرستان استان آماده بهره برداری شده است.

۱۴ پروژه آبرسانی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید روشن روان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ها هشت هزار و ۶۱۰ خانوار ساکن در ۲۸ روستا با ۲۷ هزار و ۶۷۲ نفر جمعیت از مزایای آن بهره مند می شوند.

روشن روان گفت: برای اجرای این پروژه ها ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی مجموع ظرفیت تامین آب در پروژه های مزبور را ۱۱۷ لیتر بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: در مجموع هشت دهنه چشمه بهسازی شده و چهار حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

روشن روان خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها ۳۵.۴ کیلومتر خط انتقال، ۴۶کیلومتر شبکه توزیع، ۶۰۱.۷ متر شبکه برق و ۹ کیلومتر راه دسترسی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ساخت ۱۵ مخزن با ظرفیت سه هزار و ۹۹۰ مترمکعب و ساخت سه باب ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی همچنین در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از آب تولیدی این شرکت به مصرف دام روستاییان می رسد اظهار کرد: این شرکت به هیچ عنوان وظیفه ای برای تامین آب دام روستاییان ندارد اما ساکنان این مناطق به اقتضای فعالیت دامپروری خود به ناچار از آب آشامیدنی تولیدی این شرکت برای سیراب کردن دام خود استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تامین آب مورد نیاز دام بر عهده جهاد کشاورزی است اما تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است و همچنان بار تامین آب دام روستاها بر عهده این شرکت است.

وی اظهار کرد: در نشست هایی که با جهاد کشاورزی داشتیم، قول هایی برای تامین آب مورد نیاز دام داده شده است و مقرر بود جهاد کشاورزی نسبت به حفر چاه اقدام کند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

روشن روان گفت: خراسان شمالی استان دامپرروی است و به همین لحاظ نیز بخش بسیار زیادی از آب تولیدی که باید به مصرف آشامیدن برسد به مصرف دام ها می رود و این امر به شبکه های ما فشار وارد می کند.

وی افزود: در خواست ما این است، برای تامین آب مورد نیاز دام روستاییان، اعتبار مورد نیاز برای حفر چاه ها به این شرکت داده شود تا ما بتوانیم در این باره اقدام کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هر راس گاو روزانه ۱۰۰ لیتر آب مصرف می کند که بار تامین آن به ناچار به دوش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.