قزوین_ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین مهم ترین برنامه های دهه فجر این استان را تشریح کرد.

برنامه های دهه فجر تشریح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی قابل در نشست مطبوعاتی صبح روز سه شنبه که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهارداشت: نهضت انقلاب اسلامی ایران برکات بسیاری را برای کشور به همراه داشت که بزرگترین آن برکات، فرونشاندن رژیم طاغوت و چپاول گر بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردمی ترین انقلاب در کشور رخ داد و امروز بر سر سفره این انقلاب نشسته و ۳۹ سال را در کوران حوادث و توطئه ها پشت سرگذاشته ایم؛ انقلاب اسلامی برگرفته از بطن مردم است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: رژیم شاه با حمایت های قدرت آن روز نتوانست به اهداف خود برسد و به زانو درآمد و انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند، مردم و رهبری ولایت فقیه سد شاهنشاهی را در هم شکست و به پیروزی رسید.

قابل با بیان اینکه امروز دشمنان کشور را آزاد نگذاشته و هر روز توطئه ای علیه انقلاب اسلامی طراحی می کنند، یادآور شد: زمانی فتنه منافقان را از ایران ریشه کن کردیم که جنگ تحمیلی به ما تحمیل شده بود و در این جنگ ۸ ساله، تمام دنیا به صدام کمک می کردند و اروپایی ها مواد شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و هیچ حمایتی از کشور ایران صورت نمی گرفت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست در دوره شاه به همت جوانان قدم های بزرگی را بردارد و اگر امروز هم به این جوانان و مردم میدان بدهیم می توانند برای کشور خدمت کنند چراکه مغزهای جوانان ما آلوده به الکل نیست و سالم است و می توانند تلاش کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: رشد شاخص علمی در دوره انقلاب اسلامی توانسته ۱۱درصد نسبت به رشد جهانی افزایش داشته باشد؛ در گذشته تمام نیازهای کشور از کشورهای خارجی تأمین می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، در برخی از اقلام کشاورزی صادرات صورت می گیرد و امروز بیش از ۳۰۰ روز مایحتاج سال را مختارانه تأمین کنیم.

قابل گفت: پیشرفت های قابل توجهی در کشور صورت گرفته است و انقلاب اسلامی قبل از پیروزی نمی توانست امنیت خود را تأمین کند و امروز این انقلاب نه تنها تأمین کننده امنیت کشور بلکه تأمین کننده امنیت سایر کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و با وجود تعهدات برجام، دنیا در برابر انقلاب اسلامی ایستاده است و در تحریم های شدیدی قرار گرفته ایم، اظهار داشت: ۲۲ کمیته در مرکز استان و ۱۸ کمیته در هر شهرستان ها با عنوان «ستاد بزرگداشت دهه فجر سی و نهمین سالگرد» پیش بینی شده که اولویت های آن، تبیین محتوای اصل «نه شرغی و نه غربی انقلاب اسلامی»، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول۳۹ سال برای آگاهی مردم، تبیین توطئه های دشمن علیه انقلاب و تبیین این موضوع که براساس اصل قرآنی خود را موظف به حمایت از مسلمانان هستیم، است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: دشمن سعی می کند تا کشور ایران را در محاصره سیاسی، اقتصادی و بین المللی قرار دهد و امروز ادعا می کند که تسلیحات می فروشد در حالی که زمانی همین کشور نیازمند تسلیحات بود.

وی با بیان اینکه توجه به خانواده ها امروز دارای ارزش است، افزود: دشمن خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است؛ یکی از کانال های مهم تهاجم دشمن، از هم پاشیدن خانواده است و برای تحقق این امر الگوی غربی را برای زنان جامعه طراحی می کند؛ دشمن امروز جوانان را مورد هدف قرار داده است و با تبلیغات وسیع از جمله در جریان اغتشاشات نتوانست به اهداف خود برسد.

قابل یادآورشد: بیش از ۳ هزار برنامه فرهنگی برای دهه فجر پیش بینی شده است که این برنامه ها از روز یازدهم بهمن ماه سالجاری با تجمع طلاب و روحانیون در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین آغاز می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: حرکت موتورسواران در روز شنبه و پیوستن به جمع مردم در گلزار شهدای قزوین، گلباران مزار شهدا، دیدار با امام جمعه در مسجد شیخ الاسلام، افتتاح ۱۰۶۹ پروژه، برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب در مرکز استان در مدرسه شاهد با حضور مسوولان استانی، برگزاری مهمانی لاله ها و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نشست های سیاسی و فرهنگی و حلقه های صالحین در ادارات، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات فرهنگی و ورزشی، جشن های پیروزی انقلاب در استان و در ۴۰ مسجد بزرگ با عنوان آغاز چهلمین پیروزی انقلاب، برگزاری محافل شب های شعر انقلاب، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم و قبل انقلاب، جشنواره فیلم رشد و فضاسازی در سطح شهرها از جمله برنامه های دهه فجر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.