کرج- مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به مجموعه اقدامات لازم برای تامین غذای حیوانات در مناطق حفاظت شده گفت: خوشبختانه موج سرمای اخیر آسیب جدی ای به حیات وحش منطقه نزده است.

سرمای اخیر آسیبی به حیات وحش نزده است

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با افزایش برودت هوا و بارش ها برخی از حیوانات علفخوار به خصوص کل و بز برای تامین غذای لازم به حاشیه روستاها و اطراف جاده ها پناه می آوردند.

وی افزود: در این شرایط این حیوانات بسیار آسیب پذیر می شوند و نیاز است تا مردم و ساکنین شهرها و روستاها توجه لازم به آنها و حفظ و صیانت از حیوانات را مدنظر قراردهند.

حکیمی با بیان اینکه برای پیشگیری از خروج حیوانات از مناطق حفاظت شده اقدام به توزیع علوفه در نقاط مختلف استان شده است گفت: در این راستا شاهد مشکل حاد وخاصی نبوده ایم و تلفاتی هم مشاهده نشده است.

وی به تصادف خودرو با یک قلاده گرگ در جاده چالوس را اشاره کرد و گفت: در این مورد نیز خوشبختانه حیوان مصدوم تحت مداوا قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با تاکید براینکه در سال های اخیر حساسیت مردم به حفاظت از محیط زیست و صیانت از حیات وحش به شکل چشمگیری افزایش داشته است، گفت: این فرایند همکاری مردم با محیط زیست را بیشتر کرده ضمن آنکه در حوزه شهری شاهد توجه شهروندان به حیوانات و حمایت از آنها هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: همکاران ما به شکل مستمر مناطق مختلف استان را مورد رصد قرار می دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای صیانت از حیات وحش صورت بگیرد و در این مسیر قطعا همراهی و مشارکت مردم کارگشا و اثر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.