کرج – در حالی که ستاد مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرده است به دلیل سرمای هوا و لغزندگی معابر تنها مقاطع پیش دبستانی و دبستان ها در روز سه شنبه تعطیل هستند اما برخی مدارس سایر مقاطع کرج نیز در اقدامی خودسرانه کلاس های درس را تعطیل کرده اند.

تعطیلی خودسرانه برخی مدارس کرج  و سرگردانی والدین و دانش آموزان

قدس آنلاین- گروه استانها- زهره رزمی آذر: در چند روز گذشته  و با بارش برف شدید در برخی استان ها از جمله البرز مدارس در تمامی مقاطع تعطیل شد.

اما بر اساس مصوبه آخرین جلسه کمیته بحران استانداری البرز برای امروز سه شنبه اعلام شد تنها پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی تعطیل خواهند بود و سایر مقاطع تحصیلی باید دایر و کلاس های درس در آن برگزار شود.

با این حال مشاهده شد دانش آموزان مقطع متوسطه نیز یا با اعلام مدارس به سر کلاس نرفته اند و برخی نیز پس از یک ساعت حضور در مدرسه و در تماس مرکز آموزشی با والدین تعطیل شده اند واز خانواده ها خواسته شده برای بردن فرزندان خود اقدام کنند.

مدارس علت این تصمیم را عدم حضور نیمی از دانش آموزان در مدارس، قطعی گاز و برق و نیمه تعطیل شدن کلاس های درس عنوان کرده اند و معلمان نیز به همین دلیل از حضور در کلاس ها خودداری کرده اند.

 والدین دانش آموزان نیز با توجه به سرما و یخبندان و آب گرفتگی معابر و ترافیک در خیابان های اصلی سطح  شهر، با مشقت فراوان مجبور شده اند با ترک محل کار خود به مدارس مراجعه کنند تا فرزندانشان را تحویل بگیرند.

یکی از والدین دانش آموزان در این ارتباط گفت: وقتی به مدرسه مراجعه کردیم و وارد حیاط شدیم با برف ۴۰ سانتی که سطح حیاط مدرسه را پوشانده بود مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در مسیر درب مدرسه تا ساختمان، راهی را در حیاط مدرسه باز کرده بودند که  دانش آموزان فقط به سمت کلاس های خود بروند.

این شهروند کرجی تصریح کرد: سوال من این است که آیا با این شرایط و سرمای موجود انتظار می رود تا دانش آموزان به درس توجه ای کنند؟

یکی دیگر از والدین دانش آموزان نیز با گلایه از این بی نظمی ها گفت: مسئولان به خوبی به شرایط حاکم بر شهر و اوضاع نابسامان معابر شهری آگاهی دارند و سوال من اینجاست که چرا تا رسیدن به شرایط پایدار مدارس به شکل کامل تعطیل نشد؟

وی ادامه داد: در نتیجه این تصمیم شاهد هستیم والدین با تماس مدرسه به مدرسه مراجعه کردند تا دانش آموزان را به خانه باز گردانند والبته در این بین برخی ها نیز به دلیل مشکل تردد اصلا به مدرسه نیامده اند.

این ولی دانش آموز بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان مقاطع متوسطه امتحانات خود را به پایان رسانده اند خوب بود مدیریت بحران با توجه به سرما و برودت هوا  و مشکل تردد مردم مدارس را تا آخر هفته تعطیل اعلام می کرد تا نه دانش آموزان سرگردان شوند  ونه والدین آنها.

بلاتکلیفی مدارس در روزهایی که بارش برف و لغزندگی معابر را شاهد هستیم این سوال را در اذهان ایجاد می کند که ستاد بحران براساس چه مولفه هایی تصمیمات خود را اتخاذ می کند و چرا در نهایت مدارس به شکلی بی نظم خود اقدام به تعطیلی مدارس می کند.
آیا در تصمیم سازی های ستاد بحران نظرات کارشناسی آموزش  وپرورش و شرایط کنونی مدارس لحاظ نمی شود که اینگونه شاهد نیمه تعطیل شدن کلاس های درس باشیم.

امید می رود مسئولان مربوطه در چنین مواردی بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری کنند تا مشکلات مدارس پس از اتفاقاتی این چنینی دوچندان نشود و گریبان مردم را نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.