بجستان_ رئیس شورای شهر بجستان گفت: برای جلب رضایت مردم و کسبه و رونق شهر و برگشت سرمایه به کسبه شهر بازار روز را با هماهنگی های انجام شده به جمعه انتقال می دهیم.

 انتقال سه شنبه بازار به روز جمعه

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، صبح امروز قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان در پاسخ به خواسته های مردم مبنی بر انتقال بازار روز از سه شنبه به جمعه و نگرانی بازاریان در گفت و گو با خبر نگار ما گفت: فلسفه وجودی بازار روز از ابتدا برای جمعه ها پیش بینی شده چون در روزهای جمعه بویژه در شهر های کوچک که بازار شهر تعطیل می باشد کسبه می توانند با حضور خود بر رونق این بازارها بیفزایند.

علی اکبر زاده افزود:در راستای حمایت از مردم و ایجاد جنب و جوش و رونق اقتصادی و کاهش قیمتها این بازارها لازمه یک شهر می باشد و لذا انتقال بازار روز سه شنبه به جمعه پس از دوماه بررسی و برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با اداره صنعت و معدن  و اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها و نماینده فرمانداری در جلسه تصمیم گیری و با هماهنگی کامل فرماندار شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: همه این تصمیمات در راستای هم حمایت از مردم جهت ایجاد بازار رقابتی سالم و هم کسبه و بازاریان که در شرایط اقتصادی  موجود هزینه های اعم از اجاره ملک، آب و برق و مالیات راپرداخت نمایند می باشد.  

علی اکبر زاده در پاسخ به علت تغییر بازار روز از سه شنبه به جمعه و بر آورده شدن خواسته کسبه گفت: تغییر زمان از سه شنبه به جمعه به معنی تعطیلی بازار روز نیست بلکه در راستای رونق بخشیدن به جمعه بازار است و این مشروط بر این است که بازاریان و کسبه محلی در کنار افراد غیر بومی در روز جمعه حضور پررنگی داشته باشند و مردم کاهش قیمتها و بازار رقابتی سالم را مشاهده و لمس کنند.

وی تاکید کرد: اعتراض بازاریان برای این است که در وسط هفته نمی توانند بازار شهر را تعطیل کنند و در بازار روز حضور یابند و عملا بازار در اختیار عده ای غیر بومی است که هر هفته بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان نقدینگی از شهر خارج می کنند و این موضوع هم ضربه به اقتصاد شهر و هم بازار و کسبه محلی است و شورای شهر با بررسی های بعمل آورده و نظر سنجی های مختلف در چند ماه گذشته و طرح موضوع قبل از مصوب نمودن با هماهنگی فرماندار و جلسات با ادارات ذیربط به تغییر و جابجایی زمان آن به روز جمعه رسیده است.

رئیس شورای شهر بجستان با بیان دلایل اصلی این تغییر زمانی گفت: حضور کسبه بومی در روز جمعه، ایجاد رقابت در کنار کسبه غیر بومی، عدم خروج بخش عظیمی از سرمایه های نقدی از شهر به شرط اینکه کسبه بومی باشند از دلایل مصوبه شورای شهر بوده و این امکان نیز برای مردم عزیز شهرستان خواهد بود که با فراغت خاطر هم کارمندان و هم دیگر همشهریان در یک روز تعطیل در این بازار رقابتی حضور یافته و برای خرید مایحتاج خود اقدام کنند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد بازارهای دیگرمحلی هم غیر از این بازار در دستور کار هست گفت: بزودی عملیات اجرایی چند بازارچه محلی روزانه دیگر را آغاز خواهیم کردو همچنین بابر پایی نمایشگاههای متعدد سعی در ایجاد بازار پر رونق اقتصادی همراه با رقابت و قیمت مناسب برای همشهریان داریم.

علی اکبر زاده گفت: شورای شهر از متن مردم در کنار مردم و همراه با مردم بوده و خواهد بود و تلاش تمامی اعضا بر کاهش معضلات و مشکلات مردم است و همچنان که در رای دادن به نمایندگان  خود اعتماد نموده اند در این چنین اقداماتی نیز اعتماد نمایند و لذا شائبه هایی که در راستای تفرقه افکنی و قرار دادن مردم در مقابل بازاریان و یا شورا ایجاد می شود توجه نکرده و همچنان آرامش و متانت خود را حفظ نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.