کمیته غیر انتفاعی نظارت بر بودجه فدرال آمریکا اعلام کرد: هنوز اجرای طرح کاهش دریافت مالیات از سوی دولت آمریکا به طور کامل اجرا نشده، پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه فدرال آمریکا در ۲۰۱۹ به ۱.۱۲ تریلیون دلار افزایش یابد.

کسری بودجه آمریکا در ۲۰۱۹ از مرز یک تریلیون‌دلار می‌گذرد/ اوضاع بودجه فدرال آمریکا خوب نیست

به گزارش قدس آنلاین، کمیته نظارت بر پاسخگویی بودجه فدرال آمریکا اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و علیرغم اینکه هنوز اجرای طرح کاهش دریافت مالیات در آمریکا به طور کامل کلید نخورده است پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه این کشور در سال آینده میلادی به ۱.۱۲ هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

این کمیته که مسئولیت نظارت بر بودجه‌بندی دولت آمریکا را بر عهده دارد و از اعضای سابق کنگره آمریکا تشکیل شده است، معتقد است:‌در صورتی که سیاست‌های کنونی ادامه یابد، کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۷ به ۲ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

در صورتی که کسری بودجه آمریکا از مرز یک تریلیون دلار در سال آینده عبور کند، این حجم از کسری بودجه از سال ۲۰۱۲ تا کنون بی‌سابقه خواهد بود. بخش قابل توجهی از کسری بودجه آمریکا مربوط به فاصله بین حجم درآمدهای مالیاتی و حجم درآمد دولت فدرال در آمریکا است.

کمیته نظارت بر پاسخگویی بودجه فدرال بیشتر کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ را ۹۸۳ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود. این پیش‌بینی پس از آن که کنگره آمریکا طرح کاهش دریافت مالیات این کشور را تصویب کرد به ۱.۱۲ میلیارد دلار افزایش یافت. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اجرای این طرح بدهی عمومی دولت آمریکا را طی ۱۰ سال آینده ۱.۵ تریلیون دلار افزایش خواهد داد.

کنگره برای جلوگیری از تکرار تعطیلی دولت فدرال باید تا پیش از روز ۸ فوریه متمم بودجه جدیدی را تصویب کرده و منابع مالی دولت این کشور را تعیین کند. کمیته نظارت بر پاسخگویی بودجه فدرال یک کمیته مستقل متشکل از نمایندگان کنونی و اسبق دموکرات و جمهوری‌خواه است و به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود.محل این کمیته در واشنگتن قرار داشته و در سال ۱۹۸۱ توسط دو نماینده مجلس آمریکا تأسیس شده است.

اعضای این کمیته شامل نمایندگان سابق کنگره و همچنین مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا دفتر بودجه کنگره و نماینده بانک مرکزی فدرال آمریکا هستند.

اِستان کلندر کارشناس باسابقه بودجه آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که با ادامه سیاست‌های دولت ترامپ کسری بودجه فدرال یک تریلیون دلاری طی سال‌های آینده کاملاً‌ طبیعی خواهد شد.

وی می‌گوید، ترامپ و متحدین جمهوری‌خواهانش هم اکنون هم کاخ سفید و هر دو مسجد سنا و مجلس نمایندگان را در کنگره در اختیار دارند. 

در دولت اوباما نیز ۴ سال پیاپی و در پی بروز رکود اقتصادی بزرگ ۴ سال پیاپی کسری بودجه فدرال آمریکا بالای یک تریلیون دلار بود. تا پیش از تصویب کاهش طرح مالیات از سوی کنگره آمریکا دفتر غیرحزبی بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده بود در سال ۲۰۲۲ کسری بودجه فدرال به یک هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.