منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در پاکسازی چند شهرک دیگر در حومه ادلب از لوث تروریسم تکفیری و ادامه درگیری‌ها در اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور خبر دادند.

واکنش سریع ارتش سوریه به تجاوز یک ستون نظامی ترکیه/چند شهرک دیگر در حومه ادلب آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه به یک دستاورد مهم در غرب فرودگاه دست یافت و توانست شهرک ابوالظهور و تپه استراتژیک العزو و شهرک الخفیه و ارتفاعات الخفیه را آزاد کند.

به‌گفته یک منبع میدانی، هدف از عملیات ارتش،‌ آزادسازی کامل ناحیه ابوالظهور است که شامل حدود پنجاه روستا و شهرک است و اهمیت و جایگاه مهمی برای ادامه عملیات نظامی در حومه ادلب دارند.

درگیری ارتش و گروه‌ تروریستی تحریرالشام و همپیمانان آنها به هلاکت ده‌ها تروریست منجر شده است.

این در حالی  است که جنگنده‌های روسی به‌شکل گسترده تحرکات و مقرهای گروه‌های تروریستی را در جاده بین المللی ارتباطی شهرهای خان‌شیخون و ابوالظهور در حومه ادلب هدف قرار می‌دهند.

خبر دیگر اینکه شب گذشته یک ستون نظامی ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ زره‌پوش، تانک و نفربر از گذرگاه باب الهوی وارد حومه جنوبی حلب شد که خودروهای وابسته به باند تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) آنها را همراهی می‌کرد، این ستون نظامی هنگام ورود به اطراف تپه العیس با واکنش سریع و آتش ارتش سوریه روبه‌رو و مجبور به عقب‌نشینی به منطقه القناطر در حومه جنوبی حلب شد،‌ همزمان با این تحول،‌ جنگنده‌های روسی مواضع تروریست‌ها در اطراف روستای العیس و جاده حلب به دمشق در حومه جنوبی و غربی حلب را بمباران کردند.

در جنوب سوریه هم شماری از تروریست‌های باند تحریرالشام (جبهه النصره) در شهرک المسیفره در حومه شرقی درعا به‌هلاکت رسیدند، این تروریست‌ها در پی حمله یک خودروی بمب‌گذاری‌شده به ایست متعلق به باندهای تروریستی جیش الحر کشته شدند،‌ ابوحمزه مجید و ابوحمزه غدیه اردنی‌الاصل از جمله سرکردگان جبهه النصره بودند که در این انفجار به‌هلاکت رسیدند.

به‌گفته منابع وابسته به گروه‌های تروریستی، شماری از سرکردگان باند تحریرالشام درصدد میانجی‌گری برای حل اختلاف میان گروه‌های تروریستی موسوم به شباب السنه و جیش الثوره در آن منطقه بودند که یکی از گروه‌های تروریستی مخالف آنها اقدام به انفجار این خودروی بمب‌گذاری‌شده کرد، مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی در درعا همواره شاهد درگیری میان این گروه‌ها و عملیات ترور و بازداشت متقابل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.