تربت جام ـ مدیر روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: مدیریت آب منطقه نمی تواند پشت درهای بسته برای کشاورز تصمیم گیری کند و برای حفظ و صیانت از منابع آبی همه دستگاه ها همچون یک پازل به یگدیگر کمک کنند.

نمی توان پشت درهای بسته برای کشاورز تصمیم گیری کرد

کاظم جم، ظهر امروز در حاشیه سفر به تربت جام به خبرنگار قدس آنلاین گفت: خشکسالی های ۱۸ ساله در شرق کشور باعث شده است بسیاری از دشت های استان حالت بحرانی به خود بگیرد و این کار مستلزم همکاری بهره برداران و فرهنگ صحیح از منابع آبی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰حلقه چاه در استان وجود دارد و ۹۸درصد از چاههای کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند هستند و دو درصد دیگر تا پایان سال مجهز خواهند شد و کنتور های هوشمند یک هزینه اضافی برای کشاورزان نیست بلکه توزیع عادلانه آب است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: درسال گذشته ۳ هزار  و ۳۵۸حلقه چاه با برداشت ۶۳ میلیون لیتر اضافه برداشت مسدود شده و این چاه ها با مصالح پر شده است و همچنین در سال جاری یک هزار و ۱۵۰حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز پرشده است.

وی همچنین از انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان خبر داد و گفت: مطالعات انتقال آب از دریای عمان به پایان رسیده است و با تامین اعتبار بخش خصوصی  یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری در سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تا افق ۱۴۲۰برخوردار خواهند شد و انتقال آب از دریای عمان، مصرف شرب و صنعتی داشته تا نگرانی ها از کمبود آب مصرفی در آینده به حداقل برسد.

کاظم جم، با تاکید براینکه به کمک رسانه ها نیاز داریم گفت: نقش رسانه به عنوان یک جایگاه مردمی می تواند در فرهنگ سازی در مصرف آب و بحران دشتهای استان کمک نماید و مدیران دستگاهای اجرایی لازم است در کاهش افت منابع آبی استان بیشتر تلاش کنند تا بحران آب را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.