بجستان_ مسئول کمیته امداد بجستان گفت: از برکات سفر فتاح مسئول کمیته امداد کشور به بجستان اختصاص یک میلیارد تومان بود که برای رفع محرومیت زدایی هزینه خواهد شد.

اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای نیازمندان شهرستان بجستان

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، سید کاظم حسینی مسئول کمیته امداد بجستان عصر امروز در جمع خبر نگاران گفت: باتوجه به اینکه پرویز فتاح مسئول کمیته امداد کشور آذر ماه امسال در سفر به شهرستان از محرومیت و کمبودهای شهرستان بازدید کرد مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار لازم جهت برخی از کاستی ها و نیازهای خانواده های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان واریزگردیده است.

حسینی افزود: در این سفر که به صورت میدانی از اقصی نقاط شهرستان و بدون تشریفات و در حین سادگی و بدون حضور خبر نگاران و برای خدمت به محرومین انجام شد وی درجریان محرومیت و کاستی های شهرستان قرار گرفته و نقاط کوری را که شاید مدتها زمان ببردتا اطلاع یابند با دیدار چهره به چهره بازدید و با محرومین ملاقات و آشنا شدند.

مسئول کمیته امداد بجستان با بیان اینکه عمل کمیته امداد بر گرفته از کار و سیره حضرت فاطمه (س) می باشد که در یک شب کل مایحتاج خود را بدون هیچ چشمداشتی اهداء کردند، گفت: فتاح در این سفر به صورت سر زده از کم و کیف کار مددکاران کمیته امداد و خدمتگذاران به محرومین نیز باخبر شده و  همه این دیدار و سر زدن ها موجب شد خدمات صادقه مردم و مسئولان و مددکاران را مشاهده کند و خروجی سفریک میلیارد تومان باشد که در زمینه های مشخص هزینه خواهد شد.

حسینی گفت: در حوزه جهیزیه و ازدواج ۵۰ میلیون تومان و در بحث وامهای ضروری و نیازمندان ۱۰۰ میلیون تومان و در زمینه فرانشیز مددجویان و خانواده های محروم ۵۰ میلیون تومان، برای مقاوم سازی خانه های روستاها و تعمیرات منازل که مشکلاتی داشته اند ۹۰ میلیون، برای ۳۷ نفر مستاجران نیازمند ۳۷ میلیون و خرید لوازم گرمایشی و سرمایشی نیز ۵۵ میلیون هزینه خواهد شد.

مسئول کمیته امداد بجستان افزود: از دیگر موارد مصرف این مبلغ در زمینه های خرید مسکن و ایتام نیازمند و دانشجویان تحت پوشش و اقساط معوق مددجویان و به جهت رفع پاره ای از  محرومیتهای مددجویان این نهاد هزینه خواهد شد.

وی با قدر دانی از خیرین طرح اکرام و متمکنین و خیرین خارج از شهرستان که همیشه یاریگر این نهاد بوده اند، گفت: در دهه فجر امسال نیز ۳ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی وخودکفایی و اشتغال حل منابع بانکی با کارمزد ۴ درصد جهت ایجاد دامداری و خدمات خیاطی و قالی بافی مبلغ ۳ میلیارد تومان در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

 حسینی تاکید کرد: در روستای مرندیز که به قطب قالی بافی استان و منطقه تبدیل شده در سال جاری بیش از ۱۲۰۰ متر مربع قالی بافته شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید داشته ایم و به همین لحاظ با توجه به اینکه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم قالی بافی میکنند پیشنهاد شده که این روستا به عنوان دهکده فرش معرفی شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باتوجه به محرومیت شهرستان عرق دینی و مذهبی مردم باعث شده که ماهانه بیش از ۱۶ میلیون تومان جمع اوری نزورات داشته باشیم و هم وطنان نیز میتوانند به لحاظ اینکه مشکلات پول خورد و صرف وقت  کمتری داشته باشند از طریق سامانه #۰۵۱۲۰*۸۸۷۷* نیز اقدام به پرداخت صدقات کنند که مستقیما به حساب شهرستان نیز واریز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.