زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد آب مورد نیاز شهروندان چابهار از طریق آب شیرین کن تامین می شود که باید با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت برداشت از آب دریا به میزان صد درصد افزایش یابد .

مشارکت بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت برداشت آب دریا در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ باقر کرد امروز در شورای فنی استان با هدف ارائه گزارش عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی با بیان اینکه مدیریت منابع آبی استان و استفاده از منابع آب دریا برای شهروندان چابهار باید در اولویت قرار گیرد ، اظهار داشت : در حال حاضر ۵۰ درصد آب مورد نیاز شهروندان چابهار از طریق آب شیرین کن تامین می شود که باید با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت برداشت از آب دریا به میزان صد درصد افزایش یابد .

وی افزود : آبرسانی به ساحل نشینان استان با هزینه هنگفت انتقال آب از محل سد ها ، باعث خشک شدن قنوات کشاورزی در بالادست می شود .

وی نظارت بیشتر دستگاههای مرتبط با صدور مجوز حفر چاههای جدید را خواستار شد و تصریح کرد : حفرچاه در حریم قناتها موجب آسیب به کشاورزی و باغداری مردم می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن تاکید بر اطمینان از وجود منابع آبی در جانمایی شهرکهای مسکونی، بر استفاده از ظرفیت شورای فنی استان ، نظارت بر امور اجرایی طرحهای عمرانی و ارائه راهکارهای دستگاههای اجرایی در این شورا تاکید کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر هزار و ۲۵۷ روستا بوسیله تانکر آبرسانی می شود و هزار و ۴۰۰روستا نیز متقاضی آبرسانی سیار با تانکر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.