کرمان - دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انهدام ۱۵ باند حمل مسلحانه مواد مخدر و توقیف ۲۲ دستگاه خودرو قاچاقچیان در استان خبر داد.

انهدام ۱۵ باند مواد مخدر در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه دادگستری کرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری و انهدام چندین باند کلان حمل مسلحانه مواد مخدر و توقیف ۲۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان اصلی و بین المللی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و قضائی به عمل آمده در زمینه شناسایی شبکه‌های کلان و بین المللی قاچاق مواد مخدر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان و با دستورات قضائی صادره در ماه گذشته چندین باند کلان مهم و بعضا بین المللی قاچاق مواد مخدر پس از شناسایی طی چندین مورد درگیری مسلحانه در سطح استان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم کردند.

سالاری بیان داشت: با توجه به دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و ولایت نسبت به تهدیدات و آسیب‌های جدی ناشی از توزیع مواد مخدر و ایضاً تاکید معظم له بر مبارزه با اقتصاد مواد مخدر و توقیف کلیه اموال و دارایی قاچاقچیان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۰ حساب بانکی مورد استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر شناسایی شد.

وی ادامه داد: عمده صاحبان این حساب‌ها که در خارج استان ساکن و غیر بومی بوده‌اند شناسایی و با احکام قضائی مبلغ صد و ده میلیارد ریال وجوه نقدی حاصل از معاملات مواد مخدر از آنان توقیف و همچنین تعداد بیست و هفت باب منزل مسکونی، باغ، ویلاو زمین کشاورزی از قاچاقچیان اصلی مواد مخدر توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و مجاورت آن با پنج استان کشور و قرار داشتن استان در محل عبور مواد مخدر حدود ۶۰ درصد از مواد مخدری که از مرزهای شرقی کشور وارد می‌شود از استان کرمان عبور کرده و تقریبا تمامی باندهای کلان مواد مخدر غیر بومی استان کرمان و به صورت عبوری بوده است.

سالاری افزود: در مجموع عملیات‌های انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات هشت تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، مرفین، هروئین، حشیش و همچنین انواع سلاح و مهمات جنگی از باندهای مواد مخدر کشف و بیست و یک نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر و بیست و دو دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف و توقیف و رسیدگی به اتهام انان در مجموعه قضائی استان به صورت ویژه در حال انجام است.

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به اشرافیت خوب اطلاعاتی و تلاش‌های مامورین اطلاعاتی و انتظامی و نظامی و متولیان امنیت و نظم، امنیت مطلوب و پایداری بر استان کرمان حاکم و دغدغه جدی امنیتی در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته و با متخلفین امنیت به صورت جدی برخورد مقتضی و قانونی صورت خواهد گرفت؛ و این امنیت پایدار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.