قزوین_ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: یک هزار و ۹۷۵ نفر از محورهای مواصلاتی این استان به مراکز اسکان اضطراری توسط خودروهای کمکدار هلال احمر منتقل شده اند.

 نزدیک به ۲ هزار نفر به مراکز اسکان اضطراری منتقل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فصل هایی از سال زیبایی های خود را به همراه دارد؛ آنجا که طبیعت به خود جامه سبز می پوشد، گرمای آفتابش بر مردمان سایه می افکند، با فرو ریختن برگ های زرد، خزانش را به نمایش می گذارد و با سفید پوش شدن درختان و کوچه و برزن آمدن بهار و مهربانی زمستانی را مژده می دهد.

زمستان اما فصل زیبایی است که در گذری از روزهایش، مهربانیش را به طبیعت می بخشد و گلوله های سفید برفش شادی و نشاط را به ارمغان می آورد؛ سخاوت طبیعت در زمستان نیز نمایان می شود و با باریدن برف گاهی برکت های بسیاری را برای انسان به همراه می آورد.

زمستان در روزهای گذشته مهربانیش را به شهرهای کشور و شهر قزوین ارزانی بخشید و با سفید پوش کردن نمای شهر، سوز سرمایش را برجای گذاشت؛ این بارش ها البته بسیاری را غافلگیر و برخی را در جاده های شهر قزوین گرفتار کرد. مردم قزوین هم طعم شیرینی بارش های برف زمستانی را در روزهای گذشته چشیدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن ارائه گزارشی از خدمات حوادث جاده ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه سال جاری اظهار داشت: در محور قزوین_ بویین زهرا_ مرکزی، یک دستگاه پیکان انحراف شد و با گاردریل برخورد کرد.

حکمت الله هاشمی ادامه داد: در حادثه دیگری که در محور قزوین_ تاکستان_ مرکزی در اثر واژگونی خودروی نیسان رخ داد، امدادرسانی به ۴ مصدوم حادثه دیده انجام شد. در محور قزوین_ آبیک_ مرکزی در اثر برخورد یک دستگاه پراید با خودروی پژو ۴۰۵ یک مصدوم به مرکز درمانی منتقل و در محور قزوین_ تاکستان_ مرکزی نیز مصدومی که دچار شکستگی دست راست شده بود به مرکز درمانی منتقل شد.

وی به خدمات ارائه شده در برف و کولاک اشاره کرد و افزود: مجموع خودروی رهاشده توسط خودروهای امدادی در روزهای ۷ الی ۸ بهمن ماه سال جاری شامل ۲هزار و ۷۱۷ خودرو، تعداد خودروی تجهیز شده به زنجیر چرخ برابر یک هزار و ۵۷ خودرو، تعداد افراد انتقالی از محورهای مواصلاتی به مراکز اسکان اضطراری توسط خودروهای کمکدار هلال احمر شامل یک هزار و ۹۷۵ نفر و و آذوقه و بسته های تحویل داده شده برابر ۱۰ هزار و ۱۵۰ بسته است.

معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین مجموع اقدامات انجام شده برای رهاسازی و زنجیر چرخ خودروها در محورهای روستایی، کوهستانی و صعب العبور را  ۱۵۰ خودرو برشمرد و بیان کرد: رهاسازی و بستن زنجیرچرخ ۵ خودرو در منطقه قزوین_ آوج _ آوج، رهاسازی و بستن زنجیر چرخ ۸۳ خودرو در منطقه قزوین_ رودبار الموت_ مرکزی، رهاسازی و بستن زنجیرچرخ ۶۲ خودرو در منطقه قزوین_ رودبار الموت_ قسطین لار از جمله این اقدامات بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در برف و کولاک روزهای گذشته عملیات های ویژه ای نیز صورت گرفته است که از موارد آن می توان به انتقال خانم باردار از گردنه قسطین لار به بیمارستان کوثر قزوین، نجات نفرات خودروی محیط زیست از منطقه کوهستانی و رشته الموت شرقی، انتقال خانم باردار از اتوبان قزوین_ زنجان محدوده سه راهی کهک به مرکز درمانی تاکستان، انتقال مسافران اتوبوس منحرف شده در اتوبان قزوین_ کرج، انتقال خانم باردار از روستای آقچه کند شهرستان تاکستان به بیمارستان آن، انتقال نوزاد تازه متولد شده برای ادامه درمان به بیمارستان کوثر، انتقال مصدوم کاهش سطح هوشیاری از روستای دیال آباد به بیمارستان شفای تاکستان و انتقال مصدوم تشنجی از روستای کهک به بیمارستان شفای تاکستان اشاره کرد.

وی یادآور شد: اسکان ۷ هزار نفر، توزیع ۷هزار و ۵۰۰ بسته جیره خشک، توزیع ۸هزار تخته پتو، توزیع ۸هزار و ۵۰۰ کنسرو، توزیع ۱۵هزار قرص نان و توزیع ۷هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم از سایر اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر است.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین، ۲۰۶ تیم با ۲۱۱ نیرو ۶۸۹ داوطلب به مسافران امدادرسانی کرده اند که در این خدمات، ۷۶ دستگاه آمبولانس، ۲۱ ست نجات، ۱۰۳ کمکدار و ۱۰ کامیون فعال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.