اصفهان- رییس حوزه علمیه اصفهان از زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به عنوان شغلی پر استرس و مشقت بار نام برد و تاکید کرد: مسئولان و مردم در ایران اسلامی باید قدردان این اقدامات خوب و موثر در زندان‌ها باشند.

مسئولان و مردم خدمات و تلاش های انجام شده در زندان‌ها را قدر بدانند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در دیدار با مدیر کل زندان‌های استان اصفهان،  با ابراز تاسف و ناراحتی از نوع شغل زندانبانی اظهارداشت: کاری سخت تر، دشوارتر، پراسترس تر، پراضطراب تر و مشقت بارتر از کار شما در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

آیت الله مظاهری با ابراز تاسف از عدم قدردانی مسئولان و مردم از کار زندانبانی اظهارکرد: تاسف روی تاسف است که مسئولان و مردم قدر تلاش و کار شما را نمی دانند، اگر یک کارمند یا رئیسی در کشور کاری انجام داد از او تشکر می کنند و پاداش می دهند اما تا این لحظه ندیده ام که کسی در سایت یا روزنامه ای از تلاش و کار شما کارکنان زندانها تشکر و قدردانی کند.

وی در ادامه افزود: در هر زمانی که نام زندان را می شنوم به شدت ناراحت شده و تاسف می خورم که چرا در این کشور ما باید زندانی داشته باشیم، اما بیشتر برای قشر کارمند در زندانها تاسف و ناراحت می شوم و در همان موقع برای سلامتی تان دعا می کنم.

حضرت آیت الله مظاهری شغل و کار در زندان را کاری فوق العاده خواند و از عدم قدردانی و پاسداشت خدمات انجام گرفته در زندانها ابراز تاسف و گلایه کرد.

وی در ادامه سخنانش کشور ایران را با کشوری مثل هلند مقایسه کردو گفت: چند روز قبل در یکی از سایت ها مطالعه کردم که کشور هلند مدعی است که زندانبان های آنان از تعداد زندانی بیشتر است و یا زندانهای آنها بسته است، و خیلی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار گرفتم که چرا در نظام و کشور ما تعداد زندانی رو به افزایش است و نظام ما باید به جای کشور هلند این حرف را بزند.

مرجع عالیقدر کشورمان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب و به دلیل نوع حکومت اسلامی آن انتظار وجود زندان و زندانی را اصلا نداشتیم، اظهارداشت:این نظام با این گستردگی و داشتن ولایت فقیه، روحانیت و تبلیغات مراجع نباید حتی صدها و یا ده ها تن از افراد در زندانها باشند اما امروز متاسفانه آمار موجود در زندانها وحشتناک و نباید اینگونه باشد.

استاد اخلاق و عضو جامعه مدرسین در ادامه سخنانش الگو گرفتن نظام جمهوری اسلامی را در دنیا مطرح کرد وافزود: نظام جمهوری اسلامی باید به نوع کار و تلاش و خدمتی که انجام می دهد در دنیا به عنوان یک الگو قرار گیرد.

وی در پایان سخنانشان خطاب به کارکنان در زندان ها گفت: خداوند نتیجه کار و تلاش کارکنان را پاداش معنوی و اجر اخروی قرار خواهد داد و عاقبت به خیری، عدم ذلت بعد از عزت و حضور امیر المومنین (ع) در شب اول قبر بهترین پاداش کار افرادی است که در زندانها خدمت و فعالیت دارند.

رشد ۳۵ درصدی زندانیان جرایم غیر عمد در استان اصفهان

مدیرکل زندانهای استان اصفهان نیز  در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت های اصلاحی و تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی و حمایت از خانواده های تحت پوشش داد و اظهارامیدواری کرد با تعامل و مشارکت دستگاههای فرهنگی و اجرایی بتوانیم در راستای اصلاح و تربیت مددجویان گام های بیشتری برداریم.

اسدالله گرجی زاده آمار زندانیان در استان را یک معضل بزرگ عنوان کرد و افزود:متاسفانه در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد در استان رشد داشته که مسئولین دراین راستا باید چاره ای اندیشی و نسبت به معضل اقتصاد و مشکلات جامعه فعالیت های بیشتری را لحاظ نمایند.

وی در پایان سخنانش همچنین به دستاوردهای مهم استانی و کشوری زندانهای استان نیز اشاره کرد و گفت: با فعالیت های موثر و تلاش های انجام گرفته در زندان ها در سال جاری اداره کل زندان های استان به عنوان دستگاه برتر در قوه قضائیه معرفی و از سوی ریاست قوه  نشان برتر  را کسب نموده و در زمینه اقامه نماز و نهضت سواد آموزی سازمان زندان ها و زندان های استان دارای رتبه برتر استانی و کشوری بوده و این نشانه انجام فعالیت های موثر اصلاحی و تربیتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.