یک نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته «برجام» دسترسی‌های بی‌سابقه‌ای به برنامه هسته‌ای ایران می‌دهد.

سناتور آمریکایی به نتانیاهو: با برجام از دسترسی‌های بی‌سابقه به برنامه هسته‌ای ایران برخورداریم

به گزارش قدس آنلاین، «دایان فاینستاین»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران را «کاملاً نادرست» خواند و مدعی شد که این توافق، سایت‌های نظامی ایران را در معرض بازرسی‌ها قرار می‌دهد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این سناتور آمریکایی قرار گرفته آمده است: «نخست‌وزیر نتانیاهو اخیراً نظراتی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح کرد که یا گمراه‌کننده بودند یا کاملاً غلط».

وی اضافه کرده است: «حقیقت این است که این توافق تمامی مسیرهای دست‌یابی ایران به توافق هسته‌ای را مسدود می‌کند، ضمن اینکه ایران کاملاً به آن پایبند بوده است. جامعه اطلاعاتی ما، شریک‌های ما در جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این ارزیابی هم‌نظرند».

سناتور آمریکایی خاطرنشان کرده است: «علی‌رغم ادعاهای نتانیاهو، هیچ سایتی، اعم از سایت‌های نظامی از دسترسی بازرسان آژانس دور نگاه داشته نشده است. در صورتی که دلایل قانونی برای بازرسی از هر سایت وجود داشته باشند، ایران بایستی ظرف ۲۴ ساعت به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد یا اینکه با تحریم‌های ایالات متحده روبه‌رو خواهد شد».

فاینستاین اضافه کرد: «آژانس کماکان از دسترسی‌های بی‌سابقه به فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از استخراج و پودرسازی اورانیوم گرفته تا غنی‌سازی آن برخوردار است».

سناتور آمریکایی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم که بایستی در ماه مه درباره ماندن کشورش در برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد، نوشته است: «عاقلانه این است که رئیس‌جمهور اطلاعات نادرستی را که توسط مخالفان برجام پراکنده می‌شوند نادیده گرفته و به‌جای آن به جامعه اطلاعاتی خودش گوش بدهد».

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.