کرج- شهردار کرج با حضور در جلسه شورای شهر ضمن ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود از افزایش درآمدهای شهرداری در این مدت و عملیاتی شدن برنامه ساختاری ۵ ساله خبرداد.

درآمدهای شهرداری کرج افزایش یافت/برنامه ساختاری ۵ ساله عملیاتی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر نصیری در نطق پیش از دستور سی و هشتمین جلسه شورای شهر کرج که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد با بیان اینکه کارهای انجام گرفته توسط مدیریت شهری در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده است افزود: توجه به شایسته سالاری، کاهش هزینه ها و ساماندهی سازمان ها در برنامه های کوتاه مدت بود که همه این موارد انجام گرفت.

نصیری در ادامه گفت: در برنامه های میان مدت ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری و پروژه های اولویت دار و کنترل ساخت و سازها در دستور کاربود که انجام شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه تهاتری شهرداری کرج بازنگری شده است گفت: با این اقدام دست دلال ها از برخی پروژه های عمرانی شهر به نوعی کوتاه شد.

شهردار کرج  با اشاره به موضوع قطار شهری و حمل و نقل  و ترافیک گفت: در این ارتباط پروژه احداث خط دو مترو با همکاری اعضای شورای شهر در بهمن ماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص خط ۵ قطارشهری نیز کلیات آن بررسی شد و با حضور سرمایه گذار شروع به کار این خط نیز انجام می شود.

نصیری با بیان اینکه در حوزه برنامه ریزی و سرمایه گذاری برنامه ساختاری در جلسات بسیاری با کارشناسان شهرداری انجام شد، گفت:  اصلاح برنامه ساختاری ۵ ساله عملیاتی شد که بودجه سال ۹۷ بر اساس این برنامه پیش می رود.

شهردار کرج در خصوص پیاده سازی نظام پایش که در قالب کمیسیون ها شکل می گیرد، افزود: نظام پایش در بعضی از پروژه ها  می تواند همه ابعاد کار و پروژه ها را تطبیق دهد و برنامه ها را  راهبردی و عملیاتی کند.

اصغر نصیری در خصوص پرسنل و سرمایه انسانی در مدیریت شهری نیز عنوان کرد: ساختار جدیدی را وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ کرده تا انتخاب مدیران و کارشناسان با شرایط احراز شود.

وی در ادامه گفت: انتخاب مدیر مناطق و سازمان باید از لحاظ تحصیلات و در چارچوب قوانین باشد که این موضوع نیز در دستور کار است.

نصیری با بیان اینکه استقرار نظام مدیریت زیست محیطی و سلامت در داخل و بیرون مدیریت شهری مستقر شد گفت: بحث شیوه نامه های مطالعات در قالب ۵ساله دیده شد و بر اساس  مطالعات و پیش نیازها اقدامات اجرایی آماده می شود.

شهردارکرج  تصریح کرد: در زمینه نگهداشت و ارتقای کارآمدی فعالیت شهری، طرح در ۱۰منطقه انجام شد که شخصا در این فرایند حضور داشتم.

وی در مورد بخش فنی و عمرانی گفت:شهرداری پروژه ها را اولویت بندی کرده و براین اساس  اقدامات لازم ازجمله فعال سازی کارخانه آسفالت انجام گرفت.

شهردار کرج افزود: فعالیت کارخانه آسفالت با شیطنت هایی غیر فعال شده بود و آسفالت از خارج از کرج خریداری می شد که در سال آینده نیاز آسفالت شهر کرج با فعالیت این کارخانه تامین خواهد شد.

نصیری از بهره برداری  ۴۶پروژه به مناسبت دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در بازه زمانی دهه  فجر تا اسفند این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص پرداخت حقوق کارگران به خصوص در این چند روز بحرانی گفت: از کارگرانی که در این چند روز زحمت فراوان کشیده اند و در سرمای شدید فعالیت می کردند قدردانی می شود و حقوق و مزایای آنها پرداخت می شود.

نصیری با اشاره به کم کاری مدیران پیمانکار گفت: مدیران پیمانکار در زمینه خدمات شهری به خصوص مواقع بحران حقوق کافی از مدیریت شهری می گیرند و توقع این بود حضور موثرتری داشته باشند و در این ارتباط اخطار لازم داده شد و جریمه سنگین لحاظ شده است.

وی افزود در این مدت ۴ماهه درآمد شهرداری با تمهیدات خاص اندیشیده شده در حوزه املاک و مستغلات افزایش چشمگیری یافته است.

شهردار کرج در پایان گفت: ساماندهی معابر در حوزه شهرداری، بازسازی بافت فرسوده، ایمن سازی و ارتقا کیفیت سازه ها از جدی ترین برنامه های شهرداری محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.