جوین_ فرماندار شهرستان جوین اعلام کرد: به علت خشکسالی در شهرستان جوین و نیاز محصولات گندم و جو به آبیاری، با موافقت آب منطقه ای یک مدار آب مازاد بر مصرف سالیانه به کشاورزان داده شد.

کشاورزان از یک مدار آبی مازاد بهره مند می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  با توجه به سرما و خشکسالی در طول پائیز و زمستان که در شهرستان جوین بارندگی به شدت کاهش پیدا کرده، پیرو در خواست نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی از کار گروه کشاورزی و پیگیری  فرمانداری  و مدیریت جهاد کشاورزی و با عنایت به همکاری سازمان آب منطقه ای شهرستان مقرر گردید،  چاههای عمیق یک مدار آبی مازاد بر مصرف سالیانه استفاده کنند.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: با توجه به اخذ مجوز از اداره آبیاری مالکان نسبت به آبیاری زراعت خود اقدام، و در بازه زمانی بهمن و اسفند می توانند از آب مازاد استفاده کنند.  

وی اظهار امیدواری کرد که در چند روز مانده به پایان سال و ابتدای سال آینده شاهد بارش هایی در سطح شهرستان جوین باشیم تا عقب ماندگی ها جبران شود.  

جمشیدی در عین حال به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به آبیاری تحت فشار مزارع خود اقدام کنند، چون وضعیت خشکسالی نگرانی کار گروه کشاورزی را افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.