۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 586774

شوی تبلیغاتی کاخ سفید برای نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل آنقدر ناشیانه ترتیب داده شده بود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با انتشار عکس یک بسته پفک نمکی به مضحکه اسناد ادعایی و نمایش‌داده شده توسط نیکی هیلی برای فرستادگان کشورهای عضو شورای امنیت پرداخت.

سندسازی احمقانه کاخ سفید علیه ایران در حضور اعضای شورای امنیت

قدس آنلاین- شوی تبلیغاتی کاخ سفید برای نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل آنقدر ناشیانه ترتیب داده شده بود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با انتشار عکس یک بسته پفک نمکی به مضحکه اسناد ادعایی و نمایش‌داده شده توسط نیکی هیلی برای فرستادگان کشورهای عضو شورای امنیت پرداخت.

پس از آنکه دولت آمریکا نتوانست اسناد و مدارک متقنی به بازرسان و محققان سازمان ملل در مورد ادعای ایرانی بودن موشک نیروهای یمنی که به فرودگاه ملک خالد ریاض اصابت کرد ارائه کند و دبیرکل سازمان ملل این ادعای عربستان و آمریکا را رد کرد، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در دومین نمایش خود این بار نمایندگان شورای امنیت را به پایگاهی نظامی در واشنگتن دعوت کرد تا از بقایای موشکی که آمریکا مدعی است به فرودگاه ریاض اصابت کرده و ساخت ایران است بازدید کنند.

چندی پیش هیلی با دعوت از خبرنگاران برای بازدید از بقایای این موشک مدعی شده بود ارم صنایع موشکی شهید باقری بر بدنه قطعات بازمانده از آن وجود دارد، اما پس از آنکه بارسان سازمان ملل ادعای آمریکا را تأیید نکردند این بار در اقدامی مضحک آمریکایی‌ها با انتشار تصاویری مدعی حک شدن کلمه، ساخت ایران بر بدنه این موشک و نقش علامت سازمان استاندارد ایران بر آن شدند.

محمد جواد ظریف در توئیتی در واکنش به این ادعای بچه‌گانه با انتشار تصویر یک بسته پفک نمکی که آرم استاندارد ایران بر آن حک شده خطاب به طرف آمریکایی نوشت: آرم مؤسسه استاندارد ایران را ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!. اشاره ظریف به این بود که در هیچ جای دنیا آرم سازمان استاندارد بر تجهیزات و تسلیحات نظامی حک نمی‌شود.

خط و نشان کاخ سفید برای اعضای شورای امنیت

اما این تنها سیانس نمایشنامه ترامپ و هیلی نبود. رئیس جمهور آمریکا پس از شوی تبلیغاتی قطعات موشک ارسالی از ریاض به واشنگتن در جمع سفرای کشورهای عضو شورای امنیت با تکرار ادعاهای خود در مورد نقش منفی ایران در منطقه و مداخله در امور کشورهای عربی، گفت وظیفه جامعه جهانی است که با فعالیت های "بی ثبات کننده ایران" مقابله کند.

نیکی هیلی مأمور ویژه ترامپ برای فضاسازی علیه ایران و سست کردن پایه‌های برجام هم مدعی شد که ایران تعهدات بین‌المللی‌اش را بی محابا نادیده می گیرد و تهران را به پرخاشگری علیه همسایگانش و حتی جامعه جهانی متهم کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه پروژه فشار بر اعضای شورای امنیت برای تن دادن به خواسته‌های ترامپ در مورد تغییر برجام و ترغیب آنها به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، خطاب به نمایندگان این کشورها تأکید کرد تنها یک تلاش هماهنگ جهانی برای تنبیه ایران به خاطر نقض قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با موشک های بالستیک می‌تواند آقای ترامپ را قانع کند که باقی ماندن در توافق اتمی، برجام، ارزشمند است.

این درحالیست که رسانه‌های غربی از جمله شبکه بی‌بی‌سی، در گزارش‌های تحلیلی نوشتند، این تلاش کاخ سفید با واکنش و مقاومت روسیه مواجه خواهد شد. مسکو دیروز اعلام کرد سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار ترامپ با نمایندگان شورای امنیت در واشنگتن «ترو وارجورانتا»، معاون مدیر کل آژانس و رئیس اداره پادمان‌ها درباره برجام و لزوم حفظ ساختارهای ان رایزنی کرد.

محمد جواد ظریف در واکنش به این رویداد و رویکرد کاخ سفید اظهار داشت: در بخش خبرهای جعلی، ترامپ و همدستانش تلاش می‌کنند روایتی ایران‌هراسانه در شورای امنیت ملل متحد ایجاد کنند، آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارائه مدارک جعلی که توسط یک همسایه در حال جنگ تولید شده و تنها برای همان همسایه مستأصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و مسئول پیگیری اجرای برجام هم در برنامه تلویزیونی جهان آرا در پاسخ به درخواست آمریکا برای مذاکرات جدید برای اعمال محدودیت در برنامه موشکی ایران با تأکید بر اینکه موضع ما قاطع و روشن است که برجام نه مذاکره مجدد می شود و نه الحاقیه ای به آن اضافه می شود و نه به هیچ موضوع دیگری ربط دارد تصریح کرد: درباره مکمل برجام و ارتباط دادن به مسائل موشکی یا منطقه‌ای هم هیچ بحثی نداریم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.