جغتای- رئیس شورای شهر جغتای از انتقال چهارشنبه بازار این شهرستان به روز پنجشنبه خبر داد.

انتقال چهارشنبه بازار به روز پنجشنبه

محمد رضانیکنام در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای، با اشاره به اینکه چهارشنبه بازار به روز پنجشبه انتقال پیدا می کند، اظهار داشت: این تصمیم در طی نشست های مختلف با دیگر اعضای شورای شهر، اداره صنعت و معدن و نظرسنجی از اکثر مردم و کسبه این شهرستان اتخاذ شد.

وی گفت: دانش آموزان ساکن در خوابگاه های شبانه روزی این شهرستان در روز چهارشنبه تعطیل می شوند که همزمان با روز کار بازار محلی است و باعث ایجاد ترافیک در این روز و تجمیع خدمات در یک محل می شود که یکی از مهمترین دلایل انتقال بازار محلی به روز پنجشنبه است.

نیکنام در ادامه با بیان اینکه با تغییر بازار روز از چهارشنبه به پنجشنبه کارمندان و فرهنگیان هم می توانند مایحتاج مورد نظر خود را تامین کنند، افزود: خرید مردم از بازار محلی در روز چهارشنبه  باعث عدم رونق بازار کسبه در روزهای سه شنبه و پنجشنبه می شود که به اقتصاد شهر و کسبه ضرر وارد می کند.

رئیس شورای شهر جغتای عنوان کرد: برنامه‌ریزی هایی انجام شده که در بازار محلی جغتای فقط محصولات و تولیدات کشاورزی و دامی به فروش برسد و از فروش کالاهای دیگر جلوگیری می شود.

وی با یادآوری اینکه هر هفته مبلغ هنگفتی نقدینگی از بازار محلی جغتای خارج می شود اظهارکرد: جمعی از کسبه با حضور بازاریان غیربومی در بازار محلی مخالف بودند که نظر شورا مشروط براین بود که کسبه محلی تعهد بدهند که محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب به مردم عرضه کنند که متاسفانه حاضر به انجام این تعهد نشدند.

رئیس شورای شهر جغتای هدف از ساماندهی بازار محلی را بهتر شناساندن محصولات روستا، کمک به اقتصاد زنان خانه‌دار روستایی و ارائه محصولات بدون واسطه برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.