شیراز- رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) از قدیم در کنار تخت جمشید وجود داشته و کلیپ منتشر شده مبنی بر ساخت امامزاده جدید در کنارتخت جمشید کذب است.

ساخت امامزاده جدید در کنار تخت جمشید کذب محض است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه،علیرضا منوچهری افزود: امامزاده ابراهیم (ع) که مقبره او در کنار تخت جمشید قرار دارد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و آستان مقدس او از قدیم الایام در همین مکان بوده است.

وی ادامه داد: این مطلب که در قالب کلیپ منتشر شده که  امامزاده ای  جدید احداث شده و تابلوی آن در عرض سه روزنصب شده کذب محض ؛فضا سازی و دروغ پردازی  است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش آن در سال ۱۳۹۲ در جلسه ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود.

منوچهری افزود: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در خصوص احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود تابلوی جدید ۶ ماه قبل نصب شده است.

وی ادامه داد: این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی ومذهبی  با حضور اقشار مختلف مردم و هیات های مذهبی در محل امامزاده اقدام می کنند. 
منوچهری بیان کرد: بنابراین این امامزاده از قدیم الایام در این محل وجود داده و فردی که این کلیپ را منتشر کرده مغرضانه این عمل را انجام داده است.

جواد یزدانی مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس نیز در این باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دروغ محض است چرا که در منابع و   نقشه های هوایی  سازمان میراث فرهنگی که  مربوط به قبل از انقلاب اسلامی نیز بنای این امامزاده مشخص است.

وی افزود: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این امامزاده داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.