زنجان- فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امسال در دهه فجر هیچ طرحی کلنگ‌زنی نمی‌شود گفت: ۳۱۸ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

۳۱۸ پروژه در شهرستان زنجان آماده بهره‌برداری است

به گزارش قدس آنلاین، رضا عسگری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: مسئولان باید به تأسی از منش حضرت زهرا(س) تبعیت از ولایت و دفاع از ولایت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی به رویکرد جدید فرمانداری برای برگزاری جلسات شورای اداری به شکل ماهانه اشاره کرد و گفت: جلسه شورای اداری به نام یک شهید نامگذاری و از خانواده آن شهید والامقام تجلیل می‌شود.

فرماندار زنجان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید تکالیف و وظایف خود را با نگاه به سند چشم‌انداز توسعه، برنامه ششم توسعه و نیز بر اساس برنامه سالیانه که مبتنی بر بودجه هر سال است انجام دهند.

وی ابراز کرد: سند توسعه شهرستان زنجان باید تدوین شود و دستگاه‌ها در چارچوب این سند حرکت و برنامه‌ریزی کنند.

 عسگری به پیگیری بودجه با حساسیت بیشتر توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات در ردیف‌های ملی قرار گرفته است و دستگاه‌هایی که شناخت بهتری از این ردیف‌ها داشته باشند می‌توانند سهم بیشتری از بودجه را جذب کنند.

وی به شناسایی اولویت‌ها برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها باید پروژه‌های خود را بر اساس برنامه پیش ببرند و از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنند که کارها اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

فرماندار زنجان ارائه برنامه را مهم‌ترین رویکرد در فعالیت دستگاه‌ها خواند و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به وظایف و اهداف سند چشم‌انداز بی‌تفاوت هستند و بر همین اساس ارائه برنامه نیز برای آنها دشوار است در حالی که از افراد موفق با اشرافیت به حوزه مسئولیت به درستی نسبت به تدوین برنامه اقدام می‌کنند.

وی به رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و ارزیابی عملکرد تاکید کرد و افزود: خدمات‌رسانی به مردم باید سرعت خوبی داشته باشد و اگر نگاه مسئولان به فعالیت‌ها، خدمت باشد خیلی از مسائل قابل حل است.

عسگری با تاکید بر بالا بردن آستانه تحمل مسئولان بیان کرد: مسئولان باید ارتباط بیشتری با رسانه‌ها برقرار کنند و کمبودها و مشکلات از طریق رسانه‌ها تبیین شود و با هم‌افزایی دستگاه‌ها از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید صحنه گردان اصلی مراسم دهه فجر مردم باشند ابراز کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا و راهپیمایی ۲۲ بهمن مهمترین مراسم رسمی در این ایام به شمار می‌رود.

دهه فجر امسال کلنگ‌زنی نداریم

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در مراسم امسال دهه فجر کلنگ زنی نداریم تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه‌هایی که مطالعه شده و پیمانکار آنها انتخاب و اعتبار برای آنها تعیین شده است آغاز می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۸ پروژه در سطح شهرستان زنجان آماده بهره برداری است ابراز کرد: اعتبار اجرای این پروژه‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عسگری به اجرای هشت طرح اقتصادی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: اجرای بیشتر این پروژه‌ها آغاز شده و سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارند. 

وی تعداد طرح‌های حوزه کشاورزی را ۲۳ مورد به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: ۲۰ روستا با صرف هزینه ۱۸ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ پروژه با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان از محل طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندر زنجان به هدف‌گذاری دولت برای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و همین طور افراد دارای دو معلول و بیشتر ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی به تکریم سرمایه‌گذاران و نگاه مثبت به این مجموعه تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاران زندگی خود را به زمین میخ می‌کنند و ایجاد یک شغل بسیاری از دغدغه‌های ما را برطرف می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.