کرج- رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: در ۲ سال اخیر توانسته‌ایم با ورود به عرصه حمایت از سرمایه گذارای و تولید بین ۴ تا ۵ هزار شغل را پایدار کنیم.

پایداری ۵ هزار شغل در البرز با ورود دستگاه قضایی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، احمد فاضلیان صبح امروز پنج شنبه دربازدید از شهرک صنعتی فردیس اظهار کرد: استان البرز ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت دارد که اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود بستر فراهم است تا کارهای بزرگی در سطح ملی انجام شود.

وی افزود: یکی از شرکت‌هایی که در این بازدید در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتیم یک شرکت داروسازی بود که با تلاش و همت متخصصان داخلی به جایی رسیده‌اند که می‌توانند با شرکت‌های داروسازی بزرگ دنیا رقابت کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: پیش از احداث این شرکت وابستگی ۱۰۰درصد به خارج از کشور داشتیم ولی امروز با تلاش متخصصان داخلی علاوه بر اینکه به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم این شرکت می‌تواند تولیدات خود را به کشورهای صاحب نام دنیا صادر کند.

وی بیان کرد: ثواب اشتغالزایی و خودکفایی انجام شده از هر نوع عبادتی بالاتر است و باید همه مراقب این سرمایه‌های ارزشمند باشند؛ در کشور قابلیت‌های فراوانی وجود دارد و اگر مسئولان به این جوانان اعتماد کنند و بسترها را فراهم کنند کارهای بزرگی انجام می‌شود.

نامهربانی با صنایع

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با انتقاد از نامهربانی‌هایی که به تولیدکندگان می‌شود گفت: متاسفانه در برخی موارد به جای اینکه فعالیت بخش تولید و صنعت تسهیل شود موانع و مشکلاتی ایجاد می‌کنند که انگیزه این مانع تراشی‌ها معلوم نیست و جای سئوال دارد که چرا باید در شرایطی که کشور به دلیل تحریم توسط دشمنان نیاز به تولیدات داخلی دارد باید مانع‌تراشی شود.

وی با تاکید بر ایستادگی دستگاه قضایی در مقابل این مانع‌تراشی‌ها گفت: متاسفانه برخی مسئولان در کلام حامی و پشتیبان صنایع و تولید کننده هستند ولی در عمل به گونه دیگری عمل می‌کنند و شرکت‌ها را با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مالیاتی، مقررات صادرات و واردات، مواد اولیه و تسهیلات بانکی و... روبه‌رو کرده‌اند.

فاضلیان افزود: دادگستری و دستگاه‌های تابعه، آمادگی حمایت همه جانبه و در چارچوب قانون را از تولید کنندگان دارد برای اینکه معتقدیم ارتباط تنگاتنگی بین تولید و اشتغال و امورات قضایی وجود دارد و با یک آسیب‌شناسی جدی مشخص می‌شود ریشه بسیاری از پرونده‌های قضایی در مشکلات اقتصادی و بیکاری است و اگر زمینه حل این مشکلات حل شود بخش عمده‌ای از پرونده‌ها کاهش خواهد یافت.

زمینه‌های بهداشت قضایی

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و صنعت بخشی از وظیفه دستگاه قضایی در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها است متذکر شد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا بهداشت قضایی فراهم شود که شرط آن  از بین رفتن زمینه‌های بروز اختلاف است؛ لذا هر نوع حمایتی که از مجموعه‌های صنعتی و تولیدی می‌کنیم کمکی برای کاهش پرونده و در راستای ماموریت اصلی دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: در این کمیته فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است و در ۲ سال اخیر توانسته‌ایم با ورود به عرصه حمایت از سرمایه گذارای و تولید بین ۴ تا ۵ هزار شغل را پایدار کنیم.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رئیس قوه قضائیه، ماموریت‌های مهمی برای ما در نظر گرفته شده است و برای اولین بار در این دستورالعمل سیاست مطالبه‌گری گنجانده شده و دستگاه‌ها مکلف شده‌اند پاسخگو باشند و اگر موانع و مشکلاتی ایجاد کنند امکان ورود دستگاه قضایی وجود دارد تا با دستگاه‌ها یا افراد متخلف برخورد شود.

فاضلیان تصریح کرد: با توجه به اختیارات جدید، در آینده اقدامات جدی‌تری خواهیم داشت و صاحبان صنایع و مردم دورنمای خوبی را برای آینده استان متصور باشند.

وی در پایان گفت: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که هر نوع حمایت قانونی را از صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.