کرج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه ۵۲۳ طرح کشاورزی این استان از تسهیلات مختلف بانکی بهره مند شده اند گفت: در این ارتباط بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

بهره مندی ۵۲۳ طرح کشاورزی البرز از تسهیلات بانکی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مجید موسوی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دردهه فجر ۳۷ پروژه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افتتاح خواهد شد، گفت: اعتبار این پروژه ها ۹۳ میلیارد تومان برآورد شده است که برای تعداد ۳۵۵ نفر در استان البرز ایجاد شغل خواهد کرد.

وی افزود: از این ۳۷ پروژه، ۹ پروژه در زمینه عمرانی و ۱۱ پروژه در زمینه صنایع تبدیلی بوده و سایر پروژه ها در زمینه تولید و اشتغال فعالیت دارند.

سید موسوی گفت: از این پروژه ها  ۱۴ پروژه در نظرآباد، ۱۰ پروژه در کرج، ۶ پروژه درساوجبلاغ، ۳پروژه در فردیس، ۲ پروژه در اشتهارد و ۲ پروژه درطالقان  افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز درادامه با بیان اینکه ۹ پروژه در زمینه آب و خاک و بهینه سازی انجام شده است، تاکید کرد:در این میان ۵ پروژه در زمینه دامی و مرغ داری ها و بوقلمون و همچنین ۲ پروژه نیز در زمینه شیلات و آبزیان بوده است.

وی افزود: ۱۷ درصد از پروژه  های استان البرز مربوط به سازمان جهادکشاورزی است که نسبت به سال گذشته ۲۱۰ درصد رشد اعتباری داشته ایم.

موسوی با اشاره به اینکه در بحث توسعه پایدار روستایی در استان تسهیلات بسیار خوبی در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته است گفت: در بحث اشتغال فراگیرنیز ۳۳۸ میلیارد ریال جهت اشتغال ۱۱۰۰ نفر تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به  کمبود منابع آبی در کشور و استان البرز گفت:  دولت منابعی خوبی برای رفع کم آبی برای کشاورزان در اختیار گذاشته است که در زمینه تخصیص  اعتبار حدود ۳۲۵ میلیارد ریال برای سال جاری در نظر گرفته است.

صدور ۱۸۱ جواز تاسیس صنایع مختلف کشاورزی

وی تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در دست بررسی و نظارت  است و ۱۸۱ جواز تأسیس در زمینه صنایع مختلف صادر شده است که در سال جاری تعداد آن ۲۲ جواز بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه  یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری تولید ۵۵۰ تن گیاهان دارویی بوده است، گفت:  ارزش ریالی آن حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۲ تن مواد خام کشاورزی در کارخانجات استان البرز جذب شده است که آمار آن  بالغ بر ۵هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایی خواهد کرد.

موسوی با اشاره به اینکه به دلیل بیماری آنفولانزای مرغی در کشور و البرز، تعداد قابل توجهی از مرغداری های استان از بین رفته است، افزود:  برای تنظیم بازار مجبور به واردات  تخم مرغ شدیم که تا کنون  ۱۷۰ تن تخم مرغ در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به قیمت هر شانه تخم مرغ گفت: هر شانه برای فروشندگان ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: سامانه ۱۳۱ مطالبات مردم  را ثبت و ضبط می کند که در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد تماس تلفنی ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.