ساری- دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران از تمدید این جشنواره تا پانزدهم بهمن ماه بدلیل استقبال گرم مردم خبر داد.

جشنواره قرآن و عترت مازندران تمدید شد / ارسال ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

حسن سلطان پناه در گفتگو با قدس آنلاین، با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر در ۲۰ رشته هنری به دبیرخانه جشنواره رسیده است، اظهار کرد: شرکت کنندگان در جشنواره از پنجم لغایت یازدهم اسفندماه همزمان با هفته قرآن و عترت در رشته های  قرآنی، سینمایی، ادبی، نمایشی و تجسمی به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ اثر در بخش نمایشنامه و تجسمی، ۳۵۰ اثر در بخش حوزه هنری و ۵۰ مقاله در بخش قرآن و عترت به جشنواره رسیده است.

دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران گفت: این جشنواره در ۷ رشته قرآنی شامل حفظ، قرائت، تواشیح، اذان، ابتهال، همخوانی و سرود، ۳ رشته ادبی شامل مقاله، شعر، داستان، ۳ رشته تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی و عکس، ۴ رشته سینمایی فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی و ۳ رشته نمایشی تئاتر، تعزیه ونمایشنامه خوانی برگزار می شود.

سلطان پناه با بیان اینکه مسابقات در رشته های مختلف قرآنی بین یکهزار نفر در ۲۲ شهرستان برگزار و در نهایت  ۳۰۰ نفر به مسابقات استانی راه یافتند، افزود: مسابقات استانی نیز بین راه یافتگان نهایی در ساری برگزار و نفرات برتر انتخاب شدند.

وی از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در محل سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و اضافه کرد: ۱۶دستگاه اجرایی از جمله موسسه فرهنگی و هنری قرآن و عترت نورالهدی ساری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه مازندران، آموزش و پرورش، بسیج، حوزه علمیه، صدا و سیما و شهرداری ساری در این جشنواره همکاری دارند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران با اعلام اینکه برترین‌های این مسابقات از ۳ تا ۱۵میلیون ریال جوایز نقدی دریافت می کنند، یادآور شد: مراسم اختتامیه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مازندران برگزار و تجلیل از پیشکسوتان، واقفین، مربیان و نخبگان قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.