اهواز- پیکر پاک و مطهر ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به اهواز منتقل شد تا مردم این کلانشهر با آنها وداع ‌کنند.

 پیکر پاک ۲۸ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز منتقل شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام‌الله دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استان خوزستان میزبان پرستوهای مهاجر و ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس شد.

به گفته فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر پاک و مطهر ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس پنج‌شنبه دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به ایران اسلامی وارد کشور شدند.

آئین استقبال از پیکر مطهر ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری در مرز شلمچه در خرمشهر برگزار شد و مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار، چوئبده و دیگر شهرهای کشور عزیزان خود را در بر گرفتند.

همچنین تعدادی از کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور نیز در آئین استقبال از پیکر مطهر ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در مرز شلمچه حضور داشتند.

حسین عشقی فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی نیز در این برنامه حضور یافتند.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده شهید عارف کایدخورده از شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز با حضور در مرز شلمچه از پیکر مطهر ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس استقبال کردند.

پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی توسط نیروهای بی‌ادعای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شده‌ است.

این ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های محرم، رمضان، کربلای ۴ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به اهواز منتقل شد تا اهالی دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) آن‌ها را زیارت کنند.

آیین وداع با این ۲۸ شهید تازه تفحص شده امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه از ساعت ۱۸ در اهواز آغاز می‌شود که جمع زیادی از مردم، خانواده‌های و ایثارگران در آن حضور می‌یابند.

مردم اهواز در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی واقع در خیابان آزادگان (۲۴ متری)، خیابان شهید باقری با ۲۸ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس وداع می‌کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.