بجستان_ کویر یونسی یکی از نزدیکترین جاذبه های گردشگری کویری به مرکز استان خراسان رضوی می باشد که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب نماید.

کویر یونسی نزدیکترین جاذبه کویری گردشگری به مرکز استان خراسان

به گزارش خبرنگار قدس انلاین،  روز گذشته خبرنگار قدس آنلاین از کویر یونسی نزدیکترین کویر به مرکز استان خراسان رضوی و جاذبه ها زیبای وبکر این کویر  که می تواند گردشگران زیادی از سراسر کشور خصوصا مرکز استان به خود جذب  و از آن بازدید و لذت ببرند بازدید و ضمن گفتگو با عباس عشقیکارشناس ارشد  منطقه جاذبه های زیبای آن را جویا شد.

عباس عشقی، کارشناس ارشد گردشگری و لیدر محلی از شهر یونسی که نزدیکترین شهر و آبادی به کویر می باشد از جاذبه های این کویر گفت: تپه رملهای کویر یونسی و ریپل مارکها و نبکاها و حوضچه های نمک این کویر یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه هایی است که می تواند ساعتها گردشگران را در محیطی جذاب و زیبا قرار داده و آنان را با طبیعت آشنا کند.

این عضو انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گفت: همه ساله صد ها نفر از این طبیعت بکر و زیبا خصوصا در ماههای پاییز و زمستان و بهاردیدن می کنند و بهترین زمان بازدید زمانی است که روز قبل باران نعمت الهی ببارد و طراوت و شادابی را به طبیعت بدهد.

عشقی رصد ستارگان در شبهای زمستان و پاییز و اطراق شبانه در این تپه های شنی و پیاده روی روی رملها و ماسه بادی ها را ازجاذبه زیبایی دانست که می تواندعلاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی جوانان را برای تفریح و گردش علمی نیز پذیرا باشد.

وی نزدیک بودن به جاده های مواصلاتی و راه آهن را از جاذبه های دیگر این کویر بکر دانست و افزود: تپه های نمکی و آشنایی با چگونگی برداشت نمک جاذبه ای است که در حاشیه کال شور قرار دارد و همه ساله صدها ماشین نمک برداشت  و استحصال می شود ودر فصل زمستان نیز و خصوصا ایام یخبندان که حوضچه های نمکی بدون بارندگی پر آب می شود را جاذبه زیبای دیگر این طبیعت بیان کرد که بسیار ارزشمند ودر خور توجه می باشد.

این کارشناس ارشد گرشگری گفت: شهر یونسی دارای غارهای ارزشمندی است که می تواند بر جذابیت منطقه بیفزاید و امروزقریب به ۵۰ غار در منطقه شناسایی شده که در خور توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.