۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 587059

مرحوم رضا مقدسی را هیچ گاه عصبانی وکج خلق ندیدم، درحالی که نسبت به مسائل ومشکلات کشور بسیار حساس بود وبا جدیت آنها را پیگیری می کرد اما مهربان وآرام بود، به نحوی که توجه و واکنش به مسائل سیاسی حساس یا موضوعات اجتماعی قابل توجه به ایشان ارجاع میشد تا دغدغه های روزنامه قدس را در یادداشتی به رشته تحریردر آورد یا با پیگیری های خود وتیم کاری اش سعی در باز کردن گرهی از مشکلات جامعه داشته باشد.

خستگی ناپذیری واخلاق مداری دو ویژگی شاخص مرحوم مقدسی بود

قدس آنلاین- مرحوم رضا مقدسی در قامت دانش آموزی علاقمند، خوش ذوق و دلسوز پا به عرصه حیات روزنامه نگاری در آستان مقدس رضوی گذاشت. با آنکه جوان بود و کم تجربه به دلیل علاقمندی به حضور در عالم مطبوعات با تلاش خستگی ناپذیری وارد مجموعه روزنامه قدس شد. جذب نخبگان واستقبال از حضور جوانان درتحریریه روزنامه قدس موجب پذیرفته شدن ایشان به عنوان خبرنگار شد تا آقای رضا مقدسی در کنار سایر همکاران روزنامه قدس در عالم مطبوعات قلم بزند، هر چند تجربه ای نداشت اما با تلاش خستگی ناپذیر به دنبال افزایش اندوخته های علمی وحضور هر چه بیشتر در جامعه برای دریافت اخبار و مشاهده صحنه های واقعی از زندگی مردم همواره در صحنه آماده بود.

مرحوم رضا مقدسی که از پشت میز مدرسه وکلاس درس پا به عرصه روزنامه نگاری گذاشته بود این بار برای ادامه تحصیلات تکمیلی راهی پایتخت شد تا همزمان در کنار کسب علم ودانش در کار خود محل خیر و برکات برای روزنامه قدس و عالم روزنامه نگاری باشد. با حضور ایشان درتهران وی به عنوان سردبیر روزنامه قدس مشغول به کار شد و از آن زمان هر هفته روزنامه قدس در شورای سردبیری با حضور رضا مقدسی تشکیل جلسه می داد که ایشان نیز با علاقه خاص وایده های خوب دراین جلسات حضور داشتند.

دلسوزی در کار و علاقمند بودن به انجام کار خوب در کنار مهربانی وصف ناشدنی از ویژگی های اخلاقی ایشان بود. مرحوم رضا مقدسی را هیچ گاه عصبانی وکج خلق ندیدم، درحالی که نسبت به مسائل ومشکلات کشور بسیار حساس بود وبا جدیت آنها را پیگیری می کرد اما مهربان وآرام بود، بنحوی که توجه وواکنش به مسائل سیاسی حساس یا موضوعات اجتماعی قابل توجه به ایشان ارجاع میشد تا دغدغه های روزنامه قدس را در یادداشتی به رشته تحریردرآورد یا با پیگیریهای خود وتیم کاری اش سعی در باز کردن گرهی از مشکلات جامعه داشته باشد.

رضا مقدسی جویای آگاهی بیشتر وخستگی ناپذیر بود که از نوجوانی وقلم زدن  در روزنامه قدس به عنوان مدیرعامل خبرگزاری مهرانتخاب شد. علاقمندی به روزنامه نگاری وتلاش بی وقفه برای رسانه ای کردن موضوعات مهم اجتماعی منجر شد که وی یک بار دیگر درعرصه رسانه درخبرگزاری مهر خوش بدرخشد و خبرگزاری مهر را به صورت مطلوبی مدیریت نماید. در همان دوران خبر ابتلای وی به بیماری صعب العلاج سرطان به گوش دوستانش رسید و این موضوع منجر به استعفای وی از خبرگزاری مهر شد.

روحیه خوب مرحوم رضا مقدسی وی را در مصافی سخت ونابرابر در برابر بیماری سخت از پا درنیاورد، هر چند که همسر ایشان با فداکاری بسیار در افزایش و تقویت روحیه برادرمان رضا مقدسی درسالهای گذشته نقش برجسته ای ایفا کردند اما رضا مقدسی علی رغم برخورداری از روحیه شاد و توکل به تقدیری که خدای یکتا برایش رقم زده بود دراین جنگ نابرابر تسلیم رضای حق شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آخرین باررضا مقدسی را در مراسم تجلیل از پیش کسوتان روزنامه قدس دیدم که به افتخار خادم یاری آن آستان مقدس ونورانی نائل شده بود، از این روبسیار خوشحال بود گویا خادم یاری امام رئوف جان تازه ای در رگ و ریشه جانش دمیده بود. حضور در جمع روزنامه نگاران قدس او را با نشاط تر از همیشه نشان می داد وهمه ما از دیدن دوباره ایشان وتداعی خاطرات گذشته خوشحال بودیم. رضا مقدسی سبکبال از بین ما رفت و برای همیشه به خالق یکتایی پیوست که حیات وممات ما در دستان توانا وقدرتمند اوست. رضا مقدسی از جمع بچه های رسانه رفت اما یاد وخاطره زحمات وتلاشهای خستگی ناپذیرش همواره در ذهن ما سبز است وجایش در دلمان ماندگار.

عروج رضا مقدسی را از زمین وآسمانی شدنش را به خانواده ایشان وخانواده رسانه تسلیت گفته واز خداوند بزرگ رحمت وآرامش ابدی را بر روان پاک او خواستارم.

*مدیر مسئول و سردبیر پیشین روزنامه قدس

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.