اهواز_ سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه ۱۳بهمن با اکران فیلم ماهورا در سینما هلال اهواز و با استقبال علاقه مندان به به پرواز در آمد.

ماهورا روایتی عاشقانه در دل جنگ

قدس آنلاین _گروه استان _ مهدی ربیع: بهمن ماه که می رسد همه نگاه ها به پرده نقره ای دوخته می شود. جایی که سیمرغ جشنواره فجر در آسمان آبی آن به پرواز در می آید. گرمای جشنواره فیلم فجر سرمای سوزناک زمستان را از رو می برد. امسال هم همزمان با سراسر کشور آیین اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سالن سینما هلال اهواز با نمایش فیلم ماهورا برگزار شد. فیلمی که هم کارگردانش خوزستانی است و هم اینکه فضای آن در هویزه می گذرد و داستان پایمردی و رشادت مرزنشینان غیوری است که در برابر دشمن می ایستند. در همین زمینه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه آیین افتتاح سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در اهواز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار می کند:  علاقه مندی مردم را به سینما نشان می‌دهد و امشب مشخص شد که مردم چقدر به سینما علاقه دارند.

محمد جوروند می افزاید: اکران فیلم های سینمایی جشنواره فیلم فجر در خوزستان ضمن ایجاد نشاط و شادابی و استحقاقی که مردم خوزستان برای تماشای فیلم های دست اول و خوب دارند باعث تحرک بیشتر فیلم سازان جوان می شود و در تشویق آنها به ساختن فیلم های کوتاه و بلند موثر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس در خوزستان، تصریح می کند: هم استاندار خوزستان و هم خود من در حال پیگیری این موضوع هستیم اما آن حالت سنتی که یک شهرک سینمایی بزرگ باشد برداشته شده و امروزه در یک اتاق کوچک و با یک فضای دیجیتالی می توان یک شهرک سینمایی را ترسیم و بازسازی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه از بچه های رسانه به خاطر پوشش خبری خوب این مراسم تشکر می کنم، می گوید: ما جایگزین شهرک سینمایی را با یک فضای دیجیتالی جدید که بتواند پای سینماگران بزرگ را به خوزستان باز کند دنبال می کنیم.

جوروند در خصوص استفاده از بازیگران خوزستانی در ساخت فیلم هایی که در خوزستان ساخته می شوند، توضیح می دهد: همین الان هر تهیه کننده ای برای ساخت فیلم به ما مراجعه می کند ما او را ملزم به استفاده از بازیگران و هنرمندان بومی می کنیم و مساعدت و همراهی ما با آنها در ازای استفاده از بازیگران و هنرمندان خوزستانی در ساخت فیلم ها است.

وی اضافه می کند: ما همیشه به تهیه کنندگان و کارگردانان گفتیم که استفاده از امکانات ما برای ساخت فیلم در خوزستان اشکالی ندارد ولی در عوض آن باید از هنرمندان و بازیگران ماهم استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در فیلم ماهورا از هنرمندان و بازیگران خوزستانی استفاده شده است، می گوید: ماهورا فیلم خیلی خوبی بود و توانست رشادت ها و دلاورمردی های مردم عرب زبان خوزستان را به خوبی نشان بدهد و قابل تقدیر است.

جوروند ادامه می دهد: باید فیلم های زیادی در زمینه جنگ و دفاع مقدس ساخته شود چون مردم خوزستان در این حوزه حماسه های زیادی آفریدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.