رشت- استاندار گیلان در حاشیه افتتاح پروژه های شهرک صنعتی سفیدرود رشت با بیان اینکه حمایت ملی برای رفع مشکلات زیست محیطی استان محدود به دولت نیست، گفت: رفع مشکلات زیست محیطی بویژه در بخش پسماندها، نیازمند عزم ملی است.

رفع مشکلات زیست محیطی، نیازمند عزم ملی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در مراسم افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: قوه مقننه باید پیشنهاد دولت در رابطه با تخصیص بودجه برای ساماندهی معضل پسماندها را بپذیرد چرا که توجه نکردن به آن، سلامت انسان ها و محیط زیست را در معرض خطر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی در سه حوزه باید فعالیت کرد، اضافه کرد: منابع طبیعی، نیروی انسانی و بروکراسی درون استانی این سه حوزه خواهد بود. استاندار گیلان ادامه داد: عزم استان برای بهبود این سه حوزه وجود دارد.اما حمایت ملی در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: اکنون رودخانه های شهر رشت بدلیل آلودگی چهره زشتی یافته اما اگر اقدامات لازم در راستای پاکسازی این دو رودخانه و همچنین احیای تالاب‌ها انجام شود، می‌توان با ایجاد فعالیت‌های اقتصادی غیر مضر در آن، خود مردم را محافظ آنها کرد.

سالاری تالاب انزلی، دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و زباله سراوان را دغدغه های اصلی گیلان در حوزه زیست محیطی عنوان و بیان کرد: رفع این مشکلات تقاضای عموم مردم از سازمان حفاظت محیط زیست است.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه بحث رونق اقتصادی دغدغه جدی دولت و تاکید رئیس جمهوری است، افزود: کاهش کارشکنی ها و مزاحمت ها برای کارآفرینان می تواند در رونق اقتصادی نقش موثری داشته باشد.

وی در پایان، مهمترین مشکل در فضای کسب و کار را تعدد و کثرت مقررات عنوان و تصریح کرد: گاهی مقررات متعدد، همدیگر را نقض می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.