بجنورد- استاندار خراسان شمالی عصر جمعه در سفر به جاجرم و در جمع اهالی روستای امیرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان با بیان این که بخش خصوصی باید توانمند شود و مردم به صحنه بیایند، گفت: بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ارزان قیمت داریم که ۲۶۳میلیارد تومان آن با نرخ ۴تا۶درصد برای روستاها و مناطق محروم است.

هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با سود پایین داریم/ مردم و بخش خصوصی پای کار بیایند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی عصر جمعه با استقبال فرماندار و امام جمعه به جاجرم وارد شد و بلافاصله برای شرکت در آیین بهره برداری متمرکز طرح های این شهرستان به روستای امیرآباد رفت.

وی بدو ورود به این روستا از نمایشگاه توانمندی های بخش مرکزی جاجرم دیدن کرد و با غرفه داران به گفت و گو پرداخت.

استاندار سپس در جمع مردم منطقه بیان کرد: در طرح تسهیلات اشتغال پایدار، وام های بانکی به متقاضیان در روستاهای مرزی و مناطق محروم با سود ۴ تا ۶ درصد و برای نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با نرخ ۱۰ درصد پرداخت می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: میانگین اعتبارات سالانه شهرستان جاجرم در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته ۹۴درصد رشد داشته و به ۱۶ و۷دهم میلیارد تومان رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل تعاونی های تولیدی زنان روستایی، لزوم سرمایه گذاری در عرصه بسته بندی، فرآوری، برندسازی و بازاریابی محصولات شهرستان و استان را گوشزد کرد.

استاندار گفت: امام خمینی(ره) به ما آموخت که هیچ مقامی بالاتر از خدمتگزاری به مردم و محرومان نداریم و همیشه باید در صحنه باشیم.

صالحی یادآور شد: از هفته دولت تاکنون ۷۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی در خراسان شمالی با هزینه ای بیش از ۴۲۸ میلیارد تومان تکمیل شده و به مناسبت دهه فجر در سراسر استان بهره برداری می شود.

استاندار هم چنین دفتر دفتر گمرک ریلی استان در مجتمع آلومینای جاجرم را افتتاح کرد. صالحی راه اندازی گمرک ریلی در استان را کار بزرگی توصیف کرد که با تلاش زیاد مسئولان مختلف محقق شد و گفت: اثرات مثبت گشایش این دفتر گمرکی در توسعه منطقه که صفر تا صد امور صادراتی و وارداتی در آن قابل انجام است، به تدریج آشکار می شود.

فرماندار جاجرم هم در مراسم بهره برداری متمرکز طرح های این شهرستان تصریح کرد: اعتبارات این شهرستان در دولت تدبیر و امید در همه حوزه ها ۲ تا ۳ برابر شده است.

علی اکبر محبی اختصاص و جذب ۵۴ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۴۵میلیارد تومان در حوزه راهسازی و ۲۱میلیارد تومان برای مقاوم سازی اماکن و طرح هادی روستاها را از این جمله برشمرد و گفت: طرح توسعه بیمارستان جاجرم که از مصوبات سفر دولت بوده، در آستانه بهره برداری است و با تکمیل گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی نیز کل روستاها از این نعمت برخوردار خواهد شد تا در نوروز، جاجرم به شهرستان  سبز تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست از ظرفیت ۳۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی جاجرم هم نوروز امسال بهره برداری می شود و فروردین ۹۷ ۱۰تحویل مگاوات برق تولیدی آن را شاده خواهیم بود.

در پایان این مراسم  ۵۸ پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان جاجرم با هزینه افزون بر ۱۸ میلیارد تومان به طور هم زمان بهره برداری شد.

دیدار استاندار با خانواده شهید حسین اخوان در روستای امیرآباد و ادای احترام استاندار و همراهان به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای روستا از دیگر برنامه های سفر عصر جمعه وی به جاجرم بود./  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.