تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی (ره) گفت: شورای شهر فرایند مشارکت مردم در مدیریت شهر را میسر ساخته است.

شورای شهر فرایند مشارکت مردم در مدیریت شهر را میسر ساخته است

به گزارش قدس آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار تهران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در ایام الله دهه فجر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

سید حسن خمینی در جمع اعضای شورا و مدیران شهرداریگفت: یکی از مهمترین آرمان های امام(ره) و انقلاب خدمت بیشتر و بهتر بود. این خدمت بیشتر و بهتر هم جز در قالب همیاری و همدلی خود مردم میسر نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا نظام ارزشمند شوراها پایه ریزی می شود که با همکاری مردم برای، دخالت مستقیم خود آنها در امور و با تصمیم خود قواعد کلی شهر را بسازند. تردید نباید کرد که اگر مردم با یک مدیریت همراه باشند، نتیجه به مراتب بیشتر از آنجایی است که صرفا موضوعی برای خدمت رسانی باشند.

سید حسن خمینی افزود: شهروند همان طور که خدمتی را از شهر می گیرد، خودش در ازای آن مسئولیت دارد و در فرایند خدمت رسانی دخیل است. امروز ما هرچه بیشتر در جامعه اسلامی تلاش کنیم و در فضای شهر کوشش کنیم تا خدمت رسانی را در سایه همکاری عمومی توسعه بدهیم، یک گام به آرمان انقلاب نزدیکتر شده ایم.

تولیت آستان مقدس امام راحل(ره) ضمن اشاره به اینکه این تنها یک وظیفه نسبت به امروز نیست، یک ادای دین به آرمان های انقلاب و شهیدانی است که نتیجه خدماتشان را در فضای جامعه می بینیم، تصریح کرد: خدای ناکرده اگر دشمن یا گروهی توانستند این را القا کنند که نظام اثر بخش نیست یا بخشی از نظام دارای بحران کارامدی است، دودش به چشم مجموعه کلان جامعه می رود. ضعف ها وجود دارد اما به معنای بحران کارامدی نیست.

یادگار امام راحل (ره) تصریح کرد : مردم شورایی را با رای بالا تعیین می کنند و آن شورا مسئولین امر را تعیین می کند؛ با این اوصاف به هیچ وجه نمی شود، گفت"بحران کارامدی" وجود دارد چرا که در جایی که مردم حضور دارند و تصمیم می گیرند، حتما کارامدی وجود دارد.

سید حسن خمینی ادامه داد: دوستان در شهرداری وظیفه دارند هر چه بیشتر به حل مشکل مردم اقدام کنند، البته مشکلات بسیار است اما توانمندی و عزم شما هم بسیار است.

وی  خطاب به مدیران و مسئولان شهرداری گفت: اول از همه توکل به خدا داشته باشید تا خداوند شما را نصرت کند. دوم این که منیت ها را در بین خودمان از بین ببریم. شیطان همیشه از دریچه من و منیت وارد زندگی ما می شود. سوم این که انصاف را در کارمان رعایت کنیم. هر کسی که خدمت کرده ‌ و خدمت می کند، در هر جایی که هست، خدمتش را ببینیم. انصاف میراث اخلاقی بشریت است. یک قاعده اخلاقی از چین باستان در سخنان همه وجود دارد، تمام پیامبران به آن تکلم کردند و در فرمایشات موالی ما آمده است و امروزه هم خیلی ها می گویند سنگ بنای فلسفه اخلاق همین قاعده است که به آن می گویند قانون طلایی؛ اینکه هر چه برای خودتان می پسندید برای دیگران هم بپسندید و هر آنچه را برای خود نمی پسندید برای دیگران نپسندید.

وی اظهار داشت: خودتان را جای دیگران قرار دهید، تلاش کنید ببینید اگر واقعا فرد دیگری هم جای ایشان مدیر بود همین را می گفتید و همین گونه او را نقد می کردید؟ وی تاکید کرد: انصاف را در رفتارمان با هم مراعات کنید. طبیعی است هر دو نفر مانند هم نمی اندیشند. اصلا این شرط توفیق الهی است که انسان ها یکسان نمی اندیشند تا در اثر تضارب افکار پیشرفت حاصل شود.

حجت الاسلام سید حسن خمینی ضمن تاکید بر اینکه آنچه منشا بی خلاقی و خروج از دایره دین داری می شود این است که انسان انصاف را رعایت نکند، تصریح کرد: فعالیت ها و عملکردها موجودند. در نقد هر مجموعه ای سعی کنیم، از دایره انصاف خارج نشویم. منیت خودمان را کنار بگذاریم و انصاف بورزیم و در مجموعه هایی که مستقیما با مردم در تماس هستند، این حس را که مردم ولی نعمت هستند، رعایت کنیم. هر فردی که وارد شهرداری می شود، ولی نعمت شهرداری است.

وی افزود: الحمدلله دوستانمان در شهرداری عزم بسیار خوبی دارند و مشکلاتی هم دارند کما اینکه سابقا هم مشکلات و همت ها و تلاش ها بود. هیچ وقت به حل تمام مشکل ها نمی رسیم، چون همیشه نقطه ای بهتر وجود دارد، اما جامعه باید احساس کند مسیر رو به جلو است. مردم باید احساس کنند در مجموعه یک عزم برای بهتر شدن وجود دارد و این عزم را در عملکرد کلان احساس کنند.

سید حسن خمینی در پایان ضمن تبریک به مرتضی الویری که به ریاست شورای عالی استانها منصوب شده است، خاطر نشان کرد: جا دارد به نوبه خودم از یکایک دوستان در همه عرصه ها تشکر کنم و از خداوند مسئلت کنم که بتوانیم و بتوانید روزهای بهتری را پیش روی شهرمان پدید بیاوریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.