تربت جام - ایجاد گرمخانه با همت خیرین و مسئولین در تربت جام فراهم شد وافراد نیازمند و کارتن خواب تربت جام در روزهای سر زمستانی می توانند سرپناهی داشته و سرو سامان گرفتند.

ساماندهی کارتن خواب ها در تربت جام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزم خیرین و توجه مسئولین در جهت ساماندهی وضعیت افراد بی سرپناه و ایجاد پویش کمک به افراد کارتن خواب فعلا صاحب گرمخانه شدند تا این افراد در سرمای سخت زمستان دیگر غم نان و مکان نداشته باشند.

۳۵ نفر از افراد نیازمند شناسایی شده است

عضو شورای اسلامی تربت جام در خصوص ایجاد این گرمخانه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کارتن خواب ها در حال حاضر سرو سامان گرفتند و تعداد ۳۵ نفر از این افراد شناسایی شده و یک کار مثبت برای این افراد نیازمند برنامه ریزی شد.

احمد شرفخانی گفت: این مکان از آموزش و پرورش تربت جام تهیه شده است و در هرشبانه روز فقط یک پرس غذای گرم داده می شود وامکاناتی دیگری همچون تخت و پتو در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برخی افراد معتاد از بین این افراد جداسازی خواهد شد و به کلینک های مراکز ترک اعتیاد تحویل داده می شود تا نسبت به درمان این افراد کمک شود.

کارتن خوابها ازبی توجهی تلف نشوند

مدیریت اداره آموزش و پرورش تربت جام اظهار داشت: کارتن خوابها هم بعضاً اولیای دانش آموزان ماهستند که ما آنهارا بی سرپرست یابد سرپرست نامیده ایم. بعضی هم دانش آموزترک تحصیل کرده ی ماهستند. بنابراین باور قاطع دارم کمک به آنها کمک به آینده ی فرزندان ماست که دارند ازبی توجهی تلف میشوند.

غلامرضا بهرام پور افزود: کسی حق ندارد به هیچ بهانه ای مانع کمک به این قشر نیازمند بشودو باید نگاه انسانی داشته باشیم نه فردی ونه سلیقه ای!

وی اعلام کرد: با همین یک حقوق کارمندی بنده پیشگام کمک هستم و ضروت دارد این کمکها انجام شود

مدیریت اداره آموزش و پرورش تربت جام با اشاره به وضعیت این گرمخانه گفت: افراد گرمخانه یک وعده غذای گرم درشب ولباس مناسب هم داده میشود و فضای آنجا با کمک شهرداری تجهیز شده وازمسافرخانه تمیزتر وبهتر وسالمتر است.

 غلامرضا بهرام پورگفت: آموزش وپرورش هم متقبل بخشی از هزینه ها وفضای گرمخانه است والبته در قدمهای بعدی افراد دچارمشکل برای سالم سازی به دیگر فضاها راهنمایی میشوند تا بتوانند به زندگی سالم وشغل مناسب بازگردند.

مشکلات کارتن خواب ها را حل کنیم

شهردار تربت جام گفت: گرمخانه با همت خیرین و دستگاههای اجرایی در محل  شهرک معلم جنب مدرسه غزالی ایجاد شد  که میتوان گفت واقعا بعد سال ها عزمی جزم شد و این کار خداپسندانه صورت گرفت  تا بتوانیم هر چند کم و کوچک گوشه ای از مشکلات کارتن خواب ها را حل کنیم.

علی حسینی گفت: این گرمخانه از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۹ صبح روزبعد آماده ی پذیرش از افراد بی سر پناه خواهد بود و راه اندازی گرمخانه با هدف ساماندهی و اسکان موقت افراد آسیب دیده و بی خانمان می باشد و حتی افرادی که از وجود این گرم‌خانه ها اطلاع نداشتند پس از یک‌بار هدایت به گرم‌خانه‌ها، به دلایل عدم دسترسی به مکان استراحت مناسب به صورت اختیاری مجددا مراجعاتی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.