معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر دولت نباید موجب حذف مدیران کارآمد و فنی شود، گفت: ضعف مدیریتی اصلی‌ترین دلیل مشکلات صنایع زیان‌ده است.

ضعف مدیریتی اصلی‌ترین عامل مشکلات صنایع زیان‌ده است/ تغییر دولت نباید موجب حذف مدیران کارآمد شود

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی و مجتمع فولاد یک‌میلیون تنی چادرملو ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این انقلاب اتفاق نادر و بی‌نظیری بود که مردمی بودن و الهی بودن ویژگی بارز آن است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد رونق در اقتصاد کشور، حفظ ثبات اقتصادی و ثابت نگه‌داشتن شاخص‌هایی همچون نرخ ارز و تورم ضروری است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دولت تدبیر و امید تمام تلاش‌ خود را جهت تحقق این مهم به کار گرفته است.

وی در ادامه بابیان اینکه سیاست‌ها خارجی و سیاست‌های فرهنگی نیز از عوامل مهم و تأثیرگذار بر اقتصاد کشور است، ادامه داد: علاوه بر ایجاد شرایط تعامل سازنده با دنیا به‌منظور صادرات و فروش محصولات، جذب سرمایه و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، امنیت داخلی نیز باید فراهم باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به وضعیت معادن و صنایع معدنی کشور، اظهار کرد: ایجاد صنایع در کنار معادن که اکثراً در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور قرار داشتند، باعث رونق و شکوفایی در آن منطقه شده است.

جهانگیری معادن و صنایع وابسته به آن را از کانون‌های توسعه کشور دانست و عنوان کرد: نتیجه سیاست‌های اتخاذشده در این عرصه این مهم بود که توانستیم در حوزه‌های معدنی و صنایع همچون فولاد در منطقه حرف اول را بزنیم و شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره ضرورت تأمین آب موردنیاز صنایعی از این‌ دست از جمله صنایع فولاد در استان‌ها کرمان و یزد، تصریح کرد: استفاده از پساب‌ها به این منظور باید بیشتر موردتوجه قرا بگیرد چراکه به‌ هیچ‌ وجه آب سالم و شفاف در این حوزه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همواره توصیه ما به مسئولین محیط‌زیست پایبندی و پافشاری به اصول زیست‌محیطی بوده، اذعان کرد: علاوه بر این مشکلات این صنایع با تدابیری صحیح باید برطرف شود، چراکه این صنایع سهم قابل‌توجهی در اشتغال و توسعه کشور دارند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان از مدیران فنی و کارآمد کشور به‌عنوان سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل نام برد و تصریح کرد: رفت‌وآمد دولت‌ها و قدرت گرفتن جریان سیاسی نباید باعث شد تا چنین مدیرانی از چرخه مدیریتی کنار گذاشته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تقدیر از اینکه چنین تغییرات مدیریتی در دولت‌های دهم و یازدهم کمتر اتفاق افتاد و مدیران فنی و کارآمد مورداستفاده قرار گرفتند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از واحدهای صنعتی زیان‌ده با آن مواجه هستند مشکلات مدیریتی است و برطرف کردن این معضل، پیشرفت صنایع را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.