گرگان- مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تمرکز نهاد ریاست جمهوری بر ارتقاء سطح کیفی خانواده ها است.

تمرکز نهاد ریاست جمهوری بر ارتقاء سطح کیفی خانواده ها است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، اظهار کرد: نهاد ریاست جمهوری در حوزه زنان تمرکز زیادی بر مساله ارتقاء سطح کیفی خانواده‌ها با توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف دارد.

وی افزود: این نهاد در برنامه‌های جدید خود با رویکردی متفاوت‌تر از گذشته سعی دارد با افزایش آموزش‌های جدید به زنان، مهارت‌های زندگی را در آنان تقویت کرده و به حفظ بنیان خانواده‌ها و کاهش آسیب‌ها در این حوزه بپردازد.

ابتکار اشتغال زنان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی این نهاد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از زنان ما از تحصیلات دانشگاهی برخودارند و بیش از ۵۰ درصد آنان در این حوزه از مردان هم پیشی گرفته‌اند، اما در حوزه اشتغال بسیار عقب‌تر از مردان هستند.

وی افزود: اشتغال در حوزه صنایع دستی و دیگر صنایع روستایی، برای زنان روستایی یکی از مقوله‌هایی است که به دنبال کسب اعتبار برای آن هستیم و امید داریم تا بتوانیم بخشی از مبلغ یک و نیم میلیارد دلاری که برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود را به اشتغال زنان روستایی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت گلستان برای اشتغال زنان گفت: زمینه گلستان برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی بسیار مناسب است، اما آنچه مانع حضور پررنگ آنان در این عرصه شده است، فقدان بازار فروش و حمایت از آنان است که باید برای این منظور تدابیر جدیدی اندیشیده شود.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغییر پیدا کردن سبک زندگی خانواده‌ها در کشور گفت: این مساله موجب شده تا خانواده‌ها زمان کمتری برای گفتگو با یکدیگر داشته باشند و در این بین جوانان بیشترین لطمه را از این مساله می‌بینند.  

وی گفت: برای کاهش این معضل، طرح جدیدی به نام گفتگوی ملی خانواده در دستور کار قرار گرفته است که امید داریم با اجرای برنامه‌های این طرح، بخشی از مشکلات حوزه خانواده و جوانان مرتفع گردد.

مشاور رییس جمهور در امور خانواده گفت: چنانچه رفتارها و کم توجهی‌ها موجب ناامیدی نسل جوان در جامعه شود، همه آرمان‌های مدیران اجرائی و انقلاب زیر سوال می‌رود و این مساله وظیفه دستگاه‌های اجرائی را در قبال خانواده‌ها و جوانان سنگین‌تر کرده است.

به گفته معصومه ابتکار تمرکز فعلی نهاد زنان و خانواده ریاست جمهوری، بر پیگیری مباحث حقوقی و ملی در این حوزه است و از هیچ تلاشی برای توسعه این حوزه کوتاهی نخواهیم کرد. 

منبع : مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.