زاهدان- اولین کارگروه تئوری و عملی خرید تضمینی گندم سال۹۷ با محورهای بررسی مشکلات و راه حل ها و نحوه همکاری در امر خرید گندم تضمینی برگـزار گـردید.

 اولین کار گروه خرید گندم سال ۹۷برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامعلی گنجعلی سـرپرست شرکت غله استان در این کارگروه اظهار داشت :گنـدم یکی از مهمترین محصولات استـراتژیک است که با خرید به موقع و مطلوب آن برای کشاورزان از اهمیت بالای برخوردار است زیرا خانوارهای زیـادی از این طـریق امرار معـاش می کنند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت این محصول اختصاص دارد که از این میزان ۷۰ درصد آن دیم و بقیه آبی است.

سرپرست شرکت غله گفت :در سال گذشته میزان خرید گندم استان ۷۵ هزار تن بوده و امسال با توجه به پیش بینی های انجام شده امیدواریم با تلاش های شما خرید خوب و با کیفیتی داشته باشیم.

وی بیان کرد:در کشور پیش بینی میزان خرید غلات ۱۵ میلیون تن است که از این مقدار۳ میلیون تن برنج و ۳ میلیون تن سایر غلات و الباقی آن مربوط به خرید تضمینی گندم است.

گنجعلی تـاکید کرد: عاملین ذیحساب در خـرید گندم دقت کافی داشته باشند و بانک عامل حتما با تایید، می تواند وجوه گندم کشاورزان را به حساب آنان واریز نماید.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان اولین استان و سرباز از اولین مراکز خرید در سطح کشور است که فصل خرید گندم را آغاز می کند و بایستی عاملین ذیحساب و مراکز خرید به گونه ای عمل نمایند تا از این فرصت طلایی و در جهت گرفتن به موقع مبالغ خرید گندم کشاورزان استان اقدامات خوبی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تعداد مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز در سطح استان در حال حاضر کافی است و اگر لازم و ضروری باشد اضافه خواهد شد.

همچنین در ادامه جلسه توضیحات کامل در خصوص سامانه خرید و چگونگی ثبت مشخصات کشاورزان توسط واحد فناوری اطلاعات شرکت ارائه شد و بعد از آن با حضور در آزمایشگاه شرکت از نحوه آفت زنی و چگونگی آن اطلاع رسانی کامل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.