سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت ترویج قرآن کریم در سمنان اجرایی می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی با محوریت ترویج قرآن کریم اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا سو قندی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ قرآن‌خوانی و ترویج آن بین نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت ترویج قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان استان سمنان اجرایی می‌شود تصریح کرد: با اجرای این برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی در استان سمنان توسعه می‌یابد و زمینه کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: نشست هم‌اندیشی شورای توسعه قرآنی کشور به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه مای مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه فعالت مای قرآنی در کشور افزود: تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان سمنان انجام شد و در حال پیگیری برای اجرا و ابلاغ آن به دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

سو قندی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی اعلام کرد: قرآن کریم در رأس حکومت ایران اسلامی قرار دارد و باید نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی اصول اولیه این کتاب آسمانی اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

وی ابراز داشت: بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی به سبب عدم اعتقاد و باور قلبی و ناآگاهی از مبانی دینی ریشه گرفتند که با ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌توان گامی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بیماری مای فرهنگی برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سمنان باید در شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان تصویب شود اذعان کرد: برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگ بهترین راهکار برای دریافت نتیجه مطلوب است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.