جوین_ نماینده مردم شهرستان های جوین، جغتای، سبزوار، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بزرگترین طرح های زیر ساختی همچون کارخانه فولاد درایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

کارخانه فولاد جوین در دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، نماینده مردم شهرستان های جوین، سبزوار، جغتای، خوشاب و داورزن به مناسبت سال روز پیروزی انقلاب در شهرستان جوین اعلام کرد: کارخانه اسید سیتریک شهرستان جوین با ظرفیت ۲۰ هزار تن و هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.  

رمضان علی سبحانی فر تصریح کرد: طرح فولاد شهرستان جوین نیز با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر بطور مستقیم دردهه فجر با حضور مقامات عالی کشوربه بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: طرح بزرگ فولاد شهرستان جوین که سالیانه یک میلیون ۲۰۰ هزار تن گنداله از سنگان خواف وارد کارخانه شده، و ۸۰۰هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود، یعنی در مجموع دو میلیون تن گنداله وآهن باید جابجا شود، واز این طریق اشتغال حدود ۵۰۰۰ نفر را به طور غیر مستقیم ایجاد می کند،  با حضور مقامات عالی کشوری درشهرستان جوین علاوه بر بهره برداری رسمی کارخانه فولاد، عملیات احداث فاز دوم این کارخانه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال آغاز می شود.  

سبحانی فرتاکید کرد: در مجموع ۲ مرحله کارخانه فولاد، برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند، و با راه‌ اندازی این کارخانه بیش از ۷۰ عنوان صنایع پایین ‌دستی و بالا دستی در منطقه فعال می شود.

وی اظهار داشت: حمل ونقل این مقدار محموله در جاده جوین به سبزوار واستان های شمالی کشور نیازمند دو بانده کردن محورهای مواصلاتی را طلب می کند، لذا لازم است وزارت راه وشهر سازی به صورت اورژانسی وارد عمل شود.  

سبحانی فر اضافه کرد: پس از پنج سال تلاش، مشکلات زیرساختی کارخانه فولاد در حوزه تامین آب و زیرساخت ریلی آن حل شده، و برای عملیات تزریق گاز با انتقال خطوط لوله ۳۰ اینچ، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی یاد آور شد: ۲مجوز نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی و ۱۰ مگاواتی در شهرستان داورزن با مجموع اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با مشارکت کشورهای اروپایی و داخلی دریافت شده است، و نخستین کارخانه فرو سلیکو منگنز در محدوده معدن فرومنگنز در روستای شامکان بخش ششتمد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن فروسیلیکو با همکاری سرمایه گذار چینی و سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰ نفر ایجاد می شود.  

سبحانی فر ادامه داد: در دهه فجر مرکز درمان بستر شهر روداب، ششتمد، کلینیک ویژه شهید واسعی، ۵۰ طرح خانه بهداشت و مراکز درمانی با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد. و مجوز ۱۱ پایگاه اورژانس در شهرستانهای غرب خراسان رضوی دریافت و برای تامین آمبولانس آن نیز موافقت شده است.  

وی تاکید کرد: با انتقال خط ۳۰ اینچ گاز به کارخانه فولادجوین، علاوه بر تامین گاز کارخانه شهرستاهای جوین، جغتای و خوشاب همزمان گازرسانی به روستاهای این منطقه نیز آغاز شده است و تا نیمه های سال ۹۷ تمامی روستاهای شهرستان های فوق الذکر ازنعمت گاز بهره مند می شوند، و در طرح تقسیمات کشوری نیز بخش حکم آباد شهرستان جوین به شهر ارتقا یافته و بخش هلالی جغتای و مشکان خوشاب نیز در مرحله ارتقا به شهر قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.