یزد - معاون اول رئیس جمهورگفت : انقلاب اسلامی یک فصل جدید در دنیای معاصر است و زمانی که خیلی ها فکر می کردند دین کارایی لازم را ندارد که زندگی بشر را اداره کند و لی امام رحمه الله علیه با انقلاب اسلامی این کار را انجام داد .

انقلاب اسلامی یک فصل جدید  در دنیای معاصر است

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد اظهارداشت: مهمترین میراثی که از انقلاب برجامانده این است که با گفتگوی صریح و صادقانه با مردم می توانیم مشکلات آنها را بر طرف نمائیم و تاریخ انقلاب این را بخوبی نشان می دهد .

وی افزود : آزادی و عدالت از مهمترین مطالبات مردم ایران در انقلاب است و نظام جمهوری اسلامی ایران از همه جهات باید استقلال داشته باشد .

جهانگیری تصریح کرد: ارزش های انقلاب باید برای نسل جدید بازگو شود و مسئولان باید بپذیرند که ازاهداف آرمانی که برای ملت ترسیم شده است فاصله داریم و بازخوانی تجربیات انقلاب یکی از راهکارهای مهم توسعه کشور است. 

معاون اول رئیس جمهورگفت: مسئولان باید فارغ از هرگونه دودستگی تمام تلاش خود را برای توسعه کشور به کار بگیرند و اتحاد  وحدت یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور می باشد . و اتحاد وحدت بسیار ی از مشکلات مردم را برطرف می کند.

جهانگیری افزود : تجربه ثابت کرده هرجا از فرصت ها استفاده نکردیم فرصت به تهدید تبدیل شده و برای توسعه کشور باید اجرای طرح های بزرگ در دستور کار قراردهیم و ایران توانایی جذب سرمایه و اعتبار لازم را برای توسعه و پیشرفت اقتصادی دارد .

 وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری ۱۲میلیارد تومان با بهره ۶درصد برای توسعه اقتصادی و صنعتی اختصاص داده شده است .

جهانگیری با بیان اینکه هراستانی برای توسعه با محدویت هایی رویرو است افزود: مهمترین مشکل استان یزد بحث آب می باشد و مدیران استان باید برای انتقال آب به استان تلاش خود را بیشتر کنند .

وی خاطر نشان ساخت: جذب مشارکت مردمی برای توسعه کشورضروری است و یزد می تواند در این مورد در کشور نمونه باشد  و یزد با فرهنگ و تاریخی که  دارد می تواند الگوی جامعی برای توسعه  کشور باشد  .  

معاون اول رئیس جمهورگفت:امروزه  بهترین و مدرن ترین صنایع در استان یزد وجود دارد و دیانت و دین داری در کشر سرآمد بوده و در فرهنگ ایرانی قناعت یزدی ها بسیار معروف می باشد و اگر مردم ایران مثل یزد در از ریخت وپاش ها جلوگیری کنند قطعا بسیاری از مشکلات را نداشتیم .

چهانگیر ی اظهارداشت: کشور ما از نظر قومیتی یک کشور استثناء است و حتما باید به اقوام و قومیت ها توجه داشته باشیم و باید به مشکلات و کمبودهای این قشر جامعه نیز توجه داشته باشیم  و ما با ایجاد اتحاد و انسجام بین اقوام ایرانی می توانیم کشور را درمسیر توسعه قرار دهیم. 

معاون رئیس جمهور درادامه افزود : درست است که الان در آمریکا فردی زندگی می کند که تعادل مشخصی ندارد  و هر روز حرفهای بی اساسی می زند ولی ما نمی توانیم نسبت به سر نوشت کشور های منطقه بی تفاوت می باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.