یزد- رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد افراد بالای ۶۰ سال شهر عقدا بیش از ۱۰ درصد جمعیت این شهر را شامل می شود.

۱۰ درصد جمعیت شهر عقدا سالمند هستند

امیرولی عضدزاده در اولین جلسه شورای سالمندان شهر عقدا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵  تعداد افراد بالای ۶۰ سال شهر عقدا بیش از ۱۰ درصد جمعیت این شهر را شامل می شود و آمار جمعیت سالمندی شهر عقدا به نسبت جمعیت بالا است.

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: اگر امروز برای سالمندان فکری اساسی نشود تاوانی سنگینی را در آینده و جامعه پس خواهد داد که جبرانش به این سادگی ها نیست.

وی افزود: مسئولان و همه ما  باید به این نکته باور داشته باشیم که هر قدمی که در راستای رفاه و خدمت رسانی به سالمندان برداریم، در حقیقت صندوق پس اندازی است برای آینده نه چندان دور ما، زیرا که سالمندی موهبتی است که خداوند به همه افراد بشر عطا کرده و دیری نخواهد پایید که همه ما پیر خواهیم شد.

عضدزاده اظهار داشت: منظور از ساماندهی امور سالمندان، هم گرایی جمعی مردم و مسئولان در ایجاد فرهنگ صحیح در خصوص مسایل سالمندی با رویکرد دینی، آموزش برخورداری از زندگی سالم و اجتناب از رفتارهای پرخطر، ایجاد پوشش کامل بیمه ای و رفاهی، ایجاد فرصت مشارکت سالمندان در روند توسعه جامعه، ایجاد زمینه حضور سالمندان در کنار خانواده، تقویت نقش نهادهای مردمی مرتبط و تخصصی شدن رویکردهای بهداشتی (طب پیشگیری)، درمانی و توانبخشی سالمندان همچنین ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان دانست.

وی گفت: بهزیستی اردکان به عنوان متولی امر سالمندان شهرستان، برنامه های مختلفی را برای خدمت رسانی به این قشر در دست اجرا دارد که از جمله آنها می توان به تشکیل بنیاد فرزانگان، طرح توانمند سازی سالمندان با هدف حفظ و افزایش  سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، ایجاد مراکز روزانه و ویزیت در منزل سالمندان و آگاهسازی و تغییر نگرش شهروندان در مورد سالمندان و فرهنگ سازی شایسته در نحوه برخورد با سالمندان و حفظ حرمت و جایگاه آنان در محیط خانه و خانواده و اجتماع اشاره نمود.

در ادامه این جلسه ناصر پایدار، بخشدار عقدا اظهار داشت: تکریم سالمندان از سفارشات اسلام می باشد  وبر نهادینه کردن حمایت از سالمندان و افزایش آگاهی های مردم نسبت به حوزه سالمندی تأکید نمود و خواستار برنامه ریزی و اقدامات مناسب برای سالمندان شد.

اولین جلسه شورای سالمندان شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان در سال ۹۶   با حضور بخشدار عقدا، رئیس وکارشناسان بهزیستی، نماینده شهرداری عقدا، امام جمعه و جمعی از مسئولین ادارات، اعضای شورا و دهیاری های این بخش در محل سالن اجتماعات بخشداری عقدای اردکان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.