اصفهان- رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس بخش نخست فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان اصفهان را افتتاح کرد و همزمان موزه های دفاع مقدس استان های سمنان ، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، خوزستان، یزد و مازندران را مورد بهره برداری قرار داد.

مرحله نخست فاز اول موزه دفاع مقدس استان اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصفهان با تقدیم بیش از ۲۳  هزار شهید، ۴۸ هزار و ۲۰۰ جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده، یکی از استان‌های برجسته کشور است که بیشترین آمار ایثارگری کشور را دارد.

عملیات ساخت موزه دفاع مقدس استان اصفهان از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و امروز پس از گذشت ۲۰ سال مرحله نخست  فازاول این مرکز فرهنگی با حضور استاندار اصفهان، امام جمعه اصفهان و دیگر مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت.

از مهمترین اهداف احداث  مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان اصفهان معرفی و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران و خانواده آنها، بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، تبیین نقش و عملکرد نیروهای مسلح و تبیین نقش و عملکرد مراکز پشتیبانی جنگ استان در دوران دفاع مقدس است.

 در ابتدای این مراسم، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان با اعلام اینکه بخش اول از مرحله اول این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۰ هزار و  زیر بنای ۸ هزار متر مربع است که در آن ادوات و تجهیزات جنگی مستقر و  همچنین یکی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شبیه سازی شده است، گفت: برای ساخت و تجهیز مرحله نخست فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان اصفهان ۲۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

سردار مجتبی شیروانیان افزود: برای تکمیل مرحله اول این طرح  شامل سالن اجتماعات چند منظوره، با گنجایش ۴۲۰ نفر، راهروهای نمایشی سه بعدی، محل نمایش اشیا  و آثار دفاع مقدس، سالن آموزش راویان و همروایی و مرکز اسناد به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که سال آینده در هفته دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل مرحله دوم و سوم و بهره برداری کامل از مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان حدود ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار، موزه یک ساله به بهره برداری می رسد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان با اشاره به اینکه کمبود اعتبار ساخت این پروژه را سالها به تاخیر انداخت، اظهارکرد: ساخت این مرکزبه منظور شناسائی، حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، تبیین عملکرد و اقدامات یگان های نظامی، نهادها و دستگاه های مختلف و مردم ایثارگر و شهید پرور استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس در راستای بیان رشادت ایثارگران خطه ولایت مدار اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، در پایان این مراسم،  آیین رونمایی از تمبر اختصاصی بهره‌برداری از بخش نخست فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان اصفهان انجام شد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.