کرج - چهل و یکمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که بخش اعظمی از زمان آن به بررسی لایحه های فرهنگی و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی اختصاص یافت.

اماکن ورزشی شهرداری کرج به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد لایحه ای مورد بررسی قرار گرفت که به شهرداری کرج اجازه داده می شود برای واگذاری اماکن ورزشی، تفریحی و سازه های فرهنگی با رعایت ضوابط به اشخاص حقیقی و حقوقی برای مدت ۳سال اقدام نماید.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه سالن های ورزشی تا ساعت ۶ بعدازظهر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در خارج سانسها ۳۰ درصد سالنها غیر فعال و خالی است که می توان به بخش خصوصی سپرد.

وی با بیان اینکه این اقدام هزینه های جاری اعم از حقوق پرسنل را کاهش می دهد، گفت: در تمام مناطق به جز مناطق ۴و ۸ سالنهای ورزشی در حال فعالیت هستند و ۶سالن از سال گذشته در دست احداث است که ۱۵ تا ۲۰درصد پیشرفت داشته است.

میروکیلی با بیان اینکه هدف از این کار این است که سالنها در اختیار ورزشکاران قرار گیرد گفت: در موضوع هزینه نگهداری سالن های ورزشی ۴۰۰ میلیون تومان کسری داریم چراکه هزینه حامل های انرژی، حقوق پرسنل و تامین و نگهداری سالنها بالا است.

رحیم خستو از اعضای شورای شهر در زمینه گفت: بنده مخالف این لایحه هستم، چراکه مهمترین کار شهرداری ارائه سرویس به شهروندان است واینکه شهرداری سالیانه ۲هزارمیلیارد تومان بودجه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق استان البرز در مناطق محروم هستند، تاکید کرد: شهروندانی که وضعیت مالی  خوبی دارند می توانند از سالنهای بخش خصوصی استفاده کرده ولی شهروندان محروم ضربه می خورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه جلسه گفت: کمیسیون فرهنگی شورا بودجه ای در زمینه فرهنگی ندارد در حالی که  بودجه در اختیار شهرداری که بخش اجرایی است، قراردارد.

سلیم نژاد در ادامه گفت: ۱۰میلیارد تومان اعتبار در بخش فرهنگی داشتیم که ۶ میلیارد آن برای نگهداری از سالنهای ورزشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی را بالا برده تا پاسخگو مسائل فرهنگی باشیم، افزود: در سال ۹۷  بودجه فرهنگی افزایش می یابد.

دیگرعضو شورا ی شهر کرج نیز با اعتراض به اینکه بودجه فرهنگی پایین است، افزود: در واگذاری سالنهای ورزشی به بخش خصوصی  کار کارشناسی شود و در جلسه تلفیق بررسی شود.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه بعضی مناطق شهرداری نیروهای مازاد دارد، افزود: با مراکز فرهنگی و ادارات فرهنگی برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا به جمع بندی کامل برسیم.

نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه اماکن فرهنگی باید گسترده شوند، تاکید کرد: اماکن ورزشی با رعایت حدود مناطق محروم و واگذاری به قهرمانان ورزشی می توانند این اماکن را واگذار کنند اما در کمیسیون  تلفیق باید به شکل دقیق بررسی شود.

در نهایت این لایحه به اتفاق آرا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

ایجاد بوستان ۱۰ هزار متری در آق تپه

در ادامه لایحه ای تحت عنوان خرید زمینی توسط شهرداری کرج در آق تپه برای ایجاد ۱۰هزار متر بوستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرج الله ایلیات در این خصوص گفت: این زمین دارای چند پلاک ثبتی است وضمن جلوگیری از ساخت و ساز غیر  مجاز در این  منطقه منافع بیشماری برای مردم و ساکنین دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه درخواست می شود تا  با قید ضوابط و مقررات قانونی اعضای شورا با این لایحه موافقت کنند، افزود: این زمین زراعی را باید از ساخت و سازهای غیر مجاز  حفظ کرد چرا که این ساخت و سازها تا انتهای زندان قزالحصار پیش می رود.

در این جلسه مصوبه ایجاد ۱۰هزار متر مربع بوستان در منطقه آق تپه با خرید زمین لازم به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.