اراک- استاندار مرکزی گفت: عملیات آبرسانی به بیش از ۴۰ روستای مجتمع کمال صالح در شهرستان شازند آغاز شد که با اتمام این پروژه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

 ۵روستای شازند از نعمت آب بهره مند شدند

به گزارش قدس انلاین ،علی آقازاده، استاندار مرکزی در حاشیه افتتاح پروژه های آبرسانی در شهرستان شازند  گفت: به مناسبت دهه فجر طرح آبرسانی به ۵ روستای شهرستان شازند از جمله روستاهای تاج دولتشاه، چقا سیاه، واشه، فیزیانه و کرک به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این پروژه ۸۴۸ خانوار و ۲۵۴۴ نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند. 

وی افزود: همچنین عملیات آبرسانی به بیش از ۴۰ روستای مجتمع کمال صالح در شهرستان شازند نیز با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز که با اتمام این پروژه تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مدت اجرای این پروژه ۳ سال تخمین زده شده که با بهره برداری از آن، مشکل ۴۶ روستای شهرستان که طی دو دهه اخیر با مشکل آب مواجه بوده اند، رفع خواهد شد.

آقازاده اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۱۰۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان شازند به بهره برداری رسیده است که این میزان پروژه بیش از ۷۰۰ شغل پایدار را ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین سیلوی غلات شرکت تعاونی روستایی انقلاب هندودر با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن و با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان و در مساحت ۱۰ هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در این پروژه تعداد اشتغال ایجاد شده ۹ نفر است و ۳۵۰۰ نفر از کشاورزان منطقه سربند از خدمات این سیلو بهره مند خواهند شد.

آقازاده یادآور شد: همچنین با حضور در جمع مردم شهر آستانه در خصوص موضوعاتی چون گنبد تاریخی سهل ابن علی، روشنایی محور مواصلاتی بین شازند و آستانه، نیمه کاره ماندن استخر، بیمارستان، شرکت بهنوش بحث و تبادل نظر و برای رسیدگی به این موضوعات تصمیماتی اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.